MojAndroid
(x) hirdetés

A Xiaomi leginkább zászlóshajó androidos okostelefonjairól és értékorientált olcsó telefonjairól ismert, de a termékek széles skáláját gyártja, az okostelefonok kiegészítőitől kezdve az intelligens otthoni termékekig. Újabban a vállalat a következő áttörést jelentő termékén dolgozik: egy autón. A Xiaomi az elektromos autók piacát vette célba Kínában, és gyorsan halad az első termék, a Xiaomi SU7 autó bemutatója felé.

A Xiaomi értékesítési engedélyt kért első elektromos autójára Kínában, és a kínai Ipari és Információs Technológiai Minisztériumhoz benyújtott hatósági bejelentésből kiderült a Xiaomi első autóinak dizájnja és specifikációja.

A Xiaomi az SU7 és az SU7 Max elektromos autókon dolgozik, az autókat pedig a pekingi székhelyű BAIC Group fogja gyártani. Az autók hasonlítanak egymásra, de alapvető különbségeket mutatnak, mint például az eltérő akkumulátortechnológia és a 210 km/órás végsebesség a 265 km/óráshoz képest. Az SU7 önsúlya 1,980 kg, míg az SU7 Max súlya 2,205 kg.

A Xiaomi SU7 méretei 4,997 x 1,963 x 1,455 mm (1,440mm a LiDAR érzékelő nélkül). Kétféle hajtáslánc várható: az egyik egy RWD 220 kW-os motorral, a másik pedig egy AWD 275 kW + 220 kW-os motorösszeállítással. A tengelytáv 3000mm.


Az autónak van egy SU7 Pro változata is, amint azt a fenti képen látható jelvények mutatják, bár részletes specifikációt nem lehet találni.

A Xiaomi SU7 és a Xiaomi SU7 Pro csúcspontja a Xiaomi egységes ökoszisztéma ambíciói lesznek a “Human X Car X Home” vezérelvek alapján. A Xiaomi erősen hangoztatta, hogy az összes élményét egyetlen márkanév alá hozza, amelyről pedig utólag kiderült, hogy ez a HyperOS. Bár a szabályozási lista nem erősíti meg kifejezetten, hogy a Xiaomi SU7 autó HyperOS-szel érkezik, minden jel ebbe az irányba mutat.

A Xiaomi HyperOS egy emberközpontú operációs rendszer, amelyet arra terveztek és szabtak, hogy összekapcsolja a személyes eszközöket, autókat és intelligens otthoni termékeket egy intelligens ökoszisztémában. A rendszer kulcsfontosságú előrelépést jelent a Xiaomi stratégiai elképzelésében, amely az “Ember x Autó x Otthon” intelligens ökoszisztéma megvalósítására irányul.

Mielőtt azonban izgatottak lennénk, tudnunk kell, hogy a HyperOS egy egységes márkajelzés, és nem feltétlenül jelenti azt, hogy ugyanaz az operációs rendszer, amely a Xiaomi okostelefonokon fut, a Xiaomi első autóján is futni fog. Ettől függetlenül továbbra is izgatottan várjuk, hogy milyen lenne egy okostelefon-központú autó.

(via)

2023.11.15.

Ezeket már olvastad?

+