MojAndroid
(x) hirdetés

Régen, C64-en volt egy kedvenc játékom (Crillion).
Gondoltam, írok egy hasonlót Androidra.
Androidos neve Ball Madness lett, hogy mégse’ legyen ugyanaz ;)

Akinek van kedve, az Twitteren is követhet: @s_teli

Ha tetszik, retweet-eld kérlek: Retweet

Még 2009. Januárban vettem a G1-et, amit azzal magyaráztam magamnak és másoknak, hogy majd fejleszteni fogok rá. Pár napot foglalkoztam is vele és elég jó készültségi szintig jutottam. Már akkor rebesgették, hogy nemsokára Magyarország is bekerül azon országok listájába, ahonnan fizetős Android-os alkalmazásokat lehet feltölteni a Market-re. Eltelt egy év, ezt azóta is várjuk… Emiatt nem is nyúltam a játékhoz december végéig. Mindenesetre nem akartam beégni, hogy megvettem és mégsem fejlesztek :) ..úgyhogy tapasztalatszerzés céljából kitaláltam, hogy a (nemrég Google által felvásárolt) AdMob hirdetési rendszerrel megspékelt ingyenes játékot dobok “piacra”.

Na, mielőtt még tömegesen kezdtek Porschét kérni tőlem ajándékba, azért leírom, hogy mire lehet számítani:

– Az Androidos egyszerű-játék-piac meglehetősen túlzsúfolt már, a tömegből kitűnni nem igazán fogok tudni valószínűleg
– Az AdMob hirdetési rendszerről is csak csalódott cikkeket olvastam még (kis népszerűségnél jó eCPM, nagy népszerűségnél kis eCPM – de ezt már az AdSense-nél is megszokhattuk: maximálják az ember életszínvonalát)
– Ez a szárnypróbálgatás nem lesz az év mobilos fejlesztési szenzációja, így többszázezres napi megjelenítést nem fog produkálni

Mindenesetre az ember minden release előtt/közben/után lelkes lesz, így kíváncsian várom, hogy az első kis alkalmazásom mit produkál és milyen összefüggésekre derül fény pl. a Market és az AdMob kapcsán.

Eddig 8 óra alatt keresett 2 dolcsit a játék :) Gondolom, ha majd elsűllyed a friss alkalmazások listájában, akkor ez ennyi se lesz. (máris érdekes, hogy az Android Market <50 letöltést ír, de 8 óra altt ~1800 AdMob megjelenés volt.. valami itt nagyon pontatlan. ha rájövök, hogy mi, akkor kitérek rá a cikk második részében) Tervezek egy második részt írni ehhez a cikkhez, ami a kövketkezőkről szólna: Az első Android játékom története II. - Alternatív marketek (SlideME és AndAppStore) teljesítménye a Google Android Market-hez képest - AdMob hálózattal szerzett tapasztalatok - Esetleg: Általános felhasználói reakciók Mindentől függetlenül remélem, hogy tetszeni fog néhányotoknak a játék. Esetleg játszottatok is vele az ősidőkben a jó öreg C64-en.. Kövess Twitteren: @s_teli Ha tetszett a cikk, retweet-eld kérlek: Retweet

qrcode

2010.01.07.

Ezeket már olvastad?

+