MojAndroid
(x) hirdetés

A Facebook és az Instagram már jó ideje meghatározó része az emberek életének. A Facebook népszerűsítette a közösségi média egész koncepcióját, ráhangolva az embereket arra, hogy megosszák életüket a nyilvánossággal. A platformok a felhasználók számára ingyenesek maradtak, helyette a személyre szabott hirdetésekből élnek. De mi lenne, ha fizethetnél azért, hogy ezeket a hirdetéseket eltávolítsd az Instagramon és a Facebookon? Ezzel az ötlettel játszik a Meta egy jelentés szerint.

A The Wall Street Journal beszámolója szerint a Facebook és az Instagram anyavállalata, a Meta azon dolgozik, hogy a felhasználóknak elérhetővé tegyék a havi előfizetést, amely reklámmentes élményt nyújtana. Alternatív megoldásként a felhasználók ingyen használhatják az alkalmazásokat, ha beleegyeznek abba, hogy személyre szabott hirdetésekkel szolgálják ki őket, ugyanúgy, mint jelenleg is.

A Meta nagyjából 10 eurós (~10,5 dollár) havi díjat javasol egy Facebook- vagy Instagram-fiók asztali használatáért, és körülbelül 6 eurót (~6,3 dollár) minden további kapcsolódó fiókért. Mobilon a kezdőár 13 euróra (~13,6 USD) ugrana, hogy az Apple és a Google mobil áruházai által felszámított jutalékok az iOS és az Android rendszereken is érvényesek legyenek.

A terveket SNA (Subscription No Ads) néven jelölik, és megosztották az EU adatvédelmi szabályozó hatóságaival, hogy azok véleményt nyilváníthassanak. A Meta a szabályozó hatóságok visszajelzéseitől függően a következő hónapokban tervezi bevezetni ezeket a terveket az európai felhasználók számára.

A választás a felhasználóké lenne: vagy fizetnek a reklámmentes Instagram és Facebook használatáért, vagy ingyenesen használják a platformokat, de tevékenységüket nyomon követik, hogy személyre szabott hirdetésekkel szolgálhassanak. Azoknak a felhasználóknak, akik nem akarnak fizetni, és nem akarnak megválni az adataiktól, az okosabb választás az lenne, ha deaktiválnák a Facebook-fiókjukat, vagy alternatív platformokat keresnének.

Ezek az előfizetői csomagok más régiókban, például az Egyesült Államokban valószínűleg nem lesznek elérhetők. A Meta javaslata kifejezetten arra irányul, hogy megkerülje az uniós szabályozó hatóságok adatvédelmi követelményeit. Az európai szabályozók azt követelik, hogy a szolgáltatások és platformok kérjék ki a felhasználók hozzájárulását, mielőtt adatokat gyűjtenének a hirdetések személyre szabásához, és adjanak lehetőséget a lemondásra.

Nem egyértelmű, hogy ezek a javasolt tervek megfelelnek-e a szabályozás összes követelményének. Az EU digitális piacokról szóló törvényének előzetes olvasata azonban arra utal, hogy a lemondó felhasználónak továbbra is engedélyezni kell a szolgáltatás használatát. A Meta egy nemrégiben hozott uniós bírósági határozatra támaszkodik, amely szerint a közösségi médiavállalatok “ésszerű díjat számíthatnak fel” azoknak a felhasználóknak, akik elutasítják, hogy adataikat meghatározott reklámcélokra használják fel.

(via)

2023.10.03.

Ezeket már olvastad?

+