MojAndroid
(x) hirdetés

A Kia még csak most mutatta be legnagyobb elektromos SUV-ját, az EV9-et, de a cég máris egy kisebb EV modellen dolgozik. A kínai EV Day-en a vállalat bemutatta a Kia EV5-öt, egy sokkal kisebb elektromos SUV-t, amelyet azonban egyértelműen a nagyobb testvére inspirált.

Mennyire koncepcióautó az EV5? Mint kiderült nem az, akárcsak nagyobb testvére EV9, a sorozatgyártású EV5 modell is nagyon hasonlítani fog a koncepciójárműre. A vállalat tervei szerint az EV5 még idén forgalomba kerülhet a kínai piacon.

Az EV5 név arra utal, hogy az autó valamivel rövidebb lesz, mint a jelenlegi EV6, és egy másik vásárlói réteget céloz meg. Az EV5 a frissített Kia Niro EV fölé kerül, és az E-GMP platformra épül majd. Ez ismerős hajtásláncokat és akkumulátorokat jelent.

Bár biztosak lehetünk benne, hogy a koncepció öngyilkos stílusú hátsó ajtaja nem kerül át a végleges modellbe, a külső dizájn nagyon közel áll ahhoz, amit az utcai EV5-ön láthatunk majd. Akárcsak az EV9 esetében, a Kia itt is elhagyta a futurisztikus ajtókat és a belső teret, de így is egy modern kinézetű autóval állt elő. Az EV5 belseje nem lesz olyan futurisztikus, mint amit itt a koncepciójárművön látunk, de a Kia képviselői szerint a rendezvényen a forgatható ülések opcionálisak lehetnek.

Mivel az EV5 az E-GMP platformra épül, várhatóan az 58 kWh-s akkumulátorcsomagot egy 125 kW (170 LE) teljesítményű RWD villanymotorral párosítva láthatjuk majd. A Kia EV 6 nagyobb, 77,4 kWh-s akkumulátor és a 168 kW (228 LE) teljesítményű villanymotor duója valószínűleg bekerül az új EV5-be. Hogy lesz-e dögös GT változat, még nem tudni, de az AWD kettős motoros változatok az új modellkínálat részei lesznek.

A Kia EV5 még idén először Kínában kerül forgalomba, a vállalat már készíti a szériamodellt. A Kia illetékesei az eseményen megemlítették, hogy a globális debütálásra egy későbbi időpontban kerül sor, és úgy tűnik, még az amerikai értékesítés is napirenden van. A Kia lendületben van, legújabb formatervei és elektromos autói egyre kívánatosabbak, de az a kísérlet, hogy az EV5-öt elsőként Kínában értékesítse, nem biztos, hogy olyan könnyű lesz, mint amilyenre a vállalat számít – sok befutott márka küzd ugyanis a kínai piaccal.

(via)

2023.03.25.

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

+