MojAndroid
(x) hirdetés

Az elektromos járművek piacán hamarosan izgalmas fordulat várható. A Xiaomi, amely elsősorban okostelefonjairól és okosotthon-eszközeiről ismert, merész lépéssel lép be a nagy teljesítményű autók világába a régóta várt Xiaomi SU7 Ultra modellel. Az autóversenyzésre fókuszáló elektromos szedán már megérkezett a kínai bemutatótermekbe, még azelőtt, hogy hivatalosan piacra dobnák. Az érdeklődők így már a márciusi kiszállítások előtt közelebbről is megismerkedhetnek ezzel a nagy teljesítményű EV-vel.

A Xiaomi hivatalos Weibo-fiókja bejelentette, hogy az SU7 Ultra bemutatótermi debütálása megtörtént, és az autó 112 üzletben, 42 különböző városban tekinthető meg Kínában. Ez a széles körű elérhetőség arra utal, hogy a Xiaomi igyekszik minél több potenciális vásárló számára hozzáférhetővé tenni leggyorsabb elektromos járművét, annak ellenére, hogy az ára meglehetősen magas. Az SU7 Ultra megjelenése a Xiaomi pekingi gyárában megerősíti, hogy a tömeggyártás már megkezdődött, így a kiszállítások időben megtörténhetnek. Az SU7 Ultra előrendelése október 29-én indult, és RMB 814 900-os (kb. 102 100 eurós) áron jelentős érdeklődést váltott ki – az első 10 percben 3 680 rendelést kapott.

Külső megjelenésében az SU7 Ultra eltér a standard SU7 modelltől, hiszen újratervezett első lökhárítóval és spoilerekkel, valamint nagyobb fékrendszerrel rendelkezik a jobb fékteljesítmény érdekében. Feltűnő sárga fényezése és az „Ultra” feliratok még inkább kiemelik a sportos dizájnt. A nagy hátsó spoiler és a kissé szélesebb karosszéria tovább hangsúlyozza az autó teljesítményorientált kialakítását.

Az SU7 Ultra hajtásláncát egy korszerű hárommotoros rendszer biztosítja, amely összesen 1 526 lóerőt és 1 770 Nm nyomatékot produkál. Ennek eredményeként az SU7 Ultra mindössze 1,98 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet, végsebessége pedig 350 km/h.

A Xiaomi a hatalmas teljesítmény kezelésére karbon-kerámia féktárcsákat szerelt az SU7 Ultrára, amelyek a világ legnagyobbjai egy sportautóban. Ezek a 1300°C feletti hőmérsékletet is kibíró fékek biztosítják a stabil fékteljesítményt még extrém körülmények között is. Az eredmény egy lenyűgöző 30,8 méteres féktáv 100 km/h-ról teljes megállásig.

Az SU7 Ultra 93,7 kWh-s CATL Qilin II akkumulátorcsomaggal érkezik, amely 5,2C DC gyorstöltést támogat. Ennek köszönhetően az akkumulátor 10-80%-os töltése mindössze 11 perc alatt végrehajtható. Teljes feltöltéssel az SU7 Ultra hatótávja 620 km (a CLTC ciklus szerint), de izgalmas lesz látni, hogy pályakörülmények között mennyit tud megtenni.

Az SU7 Ultra jelentős előrelépést jelent a standard SU7-hez képest, amelyet inkább mindennapi közlekedésre terveztek. A Xiaomi ezzel az autóval a nagyobb teljesítményre és a jobb fékrendszerekre összpontosít, célba véve azokat a vásárlókat, akik egy izgalmasabb elektromos vezetési élményt keresnek. A márciusi kiszállításokkal kapcsolatban az egyik legérdekesebb kérdés az, hogy milyen hosszú lesz a várakozási idő. Úgy tűnik, a Tesla Model S Plaid és a Lucid Air Sapphire végre méltó kihívót kapott, miközben a Zeekr 001 FR csendben a háttérben maradt.

(via)

(x) hirdetés
2025.02.04.

Ezeket már olvastad?

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

+