Az autóipar az utóbbi években drámai mértékben elmozdult az érintőképernyők felé, sok gyártó elhagyta a fizikai gombokat, hogy elegánsabb, minimalista belső tereket hozzon létre. A Hyundai azonban szembe megy ezzel a trenddel, és visszahozza a gombokat új elektromos járműveiben.
A Hyundai az érintőképernyős belső kialakítást a Tesla nagy, magával ragadó multimédiás kijelzőinek sikeréből merítette. Kétségtelen, hogy a nagy kijelzőknek van egy „wow” faktora, de ezek a sofőr számára zavaróak is lehetnek. Tanulmányok kimutatták, hogy azok a vezetők, akik érintőképernyővel dolgoznak, jelentősen hosszabb ideig veszik le a szemüket az útról, ami növeli a balesetek kockázatát. A Hyundai úgy döntött, hogy visszalép, és visszahozza a fizikai gombokat az alapvető funkciókhoz, mint a klímavezérlés és a hangerő. A gyakran használt funkciók tapintható vezérlései lehetővé teszik a sofőrök számára, hogy anélkül végezzenek beállításokat, hogy levennék a szemüket az útról, ami remélhetőleg biztonságosabb és intuitívabb vezetési élményt eredményez.
Bár az érintőképernyők vizuálisan vonzóak lehetnek, használatuk vezetés közben gyakran frusztráló. Az olyan egyszerű feladatok, mint a hőmérséklet beállítása vagy a rádiócsatorna váltása, gyorsan bonyolulttá válhatnak egy érintőképernyőn. A fizikai gombok azonnali választ nyújtanak, ezért könnyebb és biztonságosabb őket használni. A Hyundai döntése, hogy visszahozza a gombokat, üdítő változás egy olyan iparágban, amely egyre inkább az érintőképernyők bűvöletében él. Mivel más gyártók egyre inkább érintőképernyős belső teret kínálnak, a Hyundai lépése ösztönözheti őket, hogy átgondolják a megközelítésüket. A technológia és a gyakorlatiasság közötti egyensúly megtalálása a válasz.
Míg az érintőképernyők számos előnyt kínálnak, nem minden funkcióhoz a legjobb megoldás. Az autógyártók sokkal jobb vezetési élményt teremthetnek az érintőképernyők és a fizikai gombok kombinálásával. Végső céljuk az kell, hogy legyen, hogy a technológiát úgy integrálják, hogy az a vezetési élményt gazdagítsa, ne pedig elvonja a figyelmet.