Az Android Auto és az Android Automotive nagyon népszerű az autókban, segítenek a felhasználóknak harmadik féltől származó alkalmazásokat használni az autó belső képernyőin. Ez teljesen érthető, hiszen a zene streaming és a navigáció a leggyakoribb felhasználási esetek közé tartozik az autós kijelzőkön. Ugyanakkor a navigáció a kétkerekűek, például a motorbiciklik esetében is elterjedt felhasználási forma, így az Android Auto vagy Automotive használata a motorokon is nagyszerű lenne. Ha motorozol és mindig is erre vágytál, akkor érdemes megfontolnod a KTM következő motorját, mivel az Android Automotive-tel érkezik majd.
Az osztrák motorkerékpár márka, a KTM bejelentette új Kommunikációs Ellenőrző Egységét (CCU), amely a prémium motorjaikon található új TFT műszerfalon lesz elérhető, vízszintes és függőleges elrendezésben. Az új CCU 32 GB belső tárolót, 3 GB RAM-ot, valamint eSIM, GPS, Bluetooth és Wi-Fi kapcsolati funkciókat kínál. A legjobb része ennek a fejlesztésnek, hogy a CCU lehetővé teszi a TFT műszerfalon az Android Automotive futtatását.
Ahogy Mishaal Rahman is kiemeli, az Android Automotive OS nyílt forráskódú, így bárki használhatja, de eddig még nem láttuk motorkerékpárokon. A probléma az, hogy ha Google alkalmazásokat integrálnak az Android Automotive OS-be, akkor az „Autók Google-lal beépítve” márkázást kap, amit a KTM nem említ, tehát nem lesznek előre telepített Google alkalmazások az eszközön.
A KTM offline térképes navigációt is integrál a CCU-ba, lehetővé téve a valós idejű navigációt mobiltelefonhoz való szinkronizálás vagy csatlakozás nélkül. Ez aktív útvonalvezetést és útvonal-tervezést, A-B útvonalakat, előre programozott látnivalókat és még sok mást kínál.
További részletekben a KTM megemlíti, hogy a CCU minden indításkor zökkenőmentesen újracsatlakozik a mobiltelefonhoz. Ez megkönnyíti a funkciók és jellemzők frissítését a motor élete során. A kezdeti frissítések a KTM kereskedőn keresztül történnek, de a jövőben a motor képes lesz közvetlen OTA frissítéseket fogadni.
A harmadik féltől származó fejegységek ellopása kockázatos, így egy integrált műszerfal ezzel a funkcióval nagyon értékes lesz, remélhetőleg más gyártók is bevezetik majd ezt a hasznos megoldást.