A japán óriáscégek, a Honda és a Sony újabb részleteket árultak el a közösen fejlesztett elektromos járművükről.
A Honda 2031-ig hét új EV-modellt tartalmazó új sorozatot indít. Eközben a Sony és a Honda közös vállalata, az Afeela arra készül, hogy 2026-ban bemutassa első EV-jét, egy elegáns szedánt. A 0 Series és az Afeela EV-k ugyanazt a platformot használják majd.
A platformok megosztása nem csak a pénzmegtakarításról szól, hanem a fejlődés felgyorsításáról is. Az erőforrások és a szakértelem egyesítésével a Honda és a Sony lerövidítheti a határidőket, és így gyorsabban hozhatják piacra elektromos járműveiket. Ez létfontosságú az új belépők számára a gyorsan fejlődő elektromos autók világában, mivel különben azt kockáztatják, hogy olyan terméket adnak ki, amely már elavult.
A Honda 10 trillió jent (kb. 61 milliárd eurót) fordít a sorozatra. Ezek az EV-k ultravékony akkumulátorcsomagokkal, kompakt e-tengelyekkel és könnyű karosszériavázzal büszkélkedhetnek majd, amelyek mind hozzájárulnak a hatékonyság és a hatótávolság növeléséhez.
Bár a konkrét részleteket továbbra is titokban tartják, a Honda megerősítette, hogy a 0 Series valamennyi modellje 483 km-t meghaladó hatótávolságot kínál majd egyetlen feltöltéssel. A feltételezések szerint ugyanaz a 91 kWh-s lítium-ion akkumulátorcsomag lehet a közös bennük, mint a hamarosan megjelenő Afeela szedánban.
A Honda és a Sony együttműködése fordulópont lehet az autóiparban. A mérnöki és technológiai erősségeik egyesítésével ez a két ikonikus márka jelentős hatást gyakorolhat az EV-piacra. A közös platform megfizethetőbb elektromos autókat ígér, és megnyitja az utat a gyorsabb innováció és az EV-választék szélesebb választéka előtt a fogyasztók számára.