MojAndroid
(x) hirdetés

A Samsung és az iFixit megszüntette az önjavítással kapcsolatos partnerségét, derült ki mindkét vállalat közleményéből. Az iFixit szerint a továbbiakban nem lesz kijelölt harmadik féltől származó alkatrészek és szerszámok forgalmazója, a magas alkatrészárakra és a Samsung dizájnjára hivatkozva. A bejelentésre két évvel a program debütálása után került sor.

Az okostelefon-gyártó erre reagálva közölte, hogy egy másik, SamsungParts.com nevű, Encompass által működtetett weboldalhoz fordul.

Kyle Weins, az iFixit vezérigazgatója és társalapítója szerint a fő ok az alkatrészek ára. A vállalat a legújabb Samsung készülékekhez, például a Galaxy S23, Z Flip5, Z Fold5 készülékhez sem tudott hivatalos alkatrészeket biztosítani; érdekes módon ezek a samsungparts.com oldalon kaphatók.

Az iFixit hivatalos sajtóközleménye kétségeket ébresztett a Samsung elkötelezettségével kapcsolatban, hogy a javítást elérhetőbbé tegye. A vállalat nem tudott olyan áron és mennyiségben alkatrészeket beszerezni a helyi javítóműhelyek számára, „ami üzleti szempontból ésszerű”.

A hosszú közleményben kifogásolták, hogy a Samsung PR-célokból csatlakozott a partnerséghez, és azt állították, hogy a koreai gyártónak valójában soha nem állt szándékában olyan készülékeket gyártani, amelyeken a javítás könnyen hozzáférhető.

A független szervezet ettől függetlenül továbbra is kínál önjavító készleteket a Samsung telefonokhoz, ahogyan azt az Apple készülékek esetében is teszi.

(via)

2024.05.24.

Ezeket már olvastad?

+