MojAndroid
(x) hirdetés

Az elektromos járművek piacán a Xiaomi jóvoltából most sokkal élesebb lett a helyzet. A kínai technológiai óriás bemutatta első elektromos autóját, az SU7 középkategóriás szedánt. A lenyűgöző, az iparág vezetőivel vetekedő specifikációkkal csak idő kérdése volt, hogy a tényleges közúti tesztek megválaszolják a kérdést – a Xiaomi egy új erő lehet, amellyel számolni kell?

A kínai Dongchendi autós szaklap a világ első SU7-es közúti tesztje alapján azt sugallja, hogy a válasz egy határozott igen. Bár az SU7 kétségtelenül egy erős EV, a hírhedten optimista CLTC tesztelési rendszer olyan becsült hatótávolságot adott meg neki, amely, ha igaz, az SU7-et az egyik legjobb EV-nek tette volna. A Dongchendi csapata úgy döntött, hogy leteszteli az autót, ezáltal megállapítva a tényleges hatótávot.

A Xiaomi SU7 nem csak a hatékonyságra koncentrál, meglepő ütőerővel rendelkezik a motorháztető alatt. A 0-100km/h gyorsulási teszteken az SU7 Max a visszapillantó tükörben hagyta a versenytársakat, és 3,24 másodperces időt ért el. Ezzel jóval megelőzte a Tesla Model 3 LR-t (4,62 másodperc) és a Nio ET5 LR-t (3,83 másodperc). A negyedmérföldes gyorsasági szakaszon az SU7 dominanciája 11,17 másodperces idővel folytatódott, bizonyítva, hogy ez az újonc nem fél megmutatni az izmait.

Bár a laboratóriumban mért EV hatótávolságok gyakran túlságosan optimisták, a Xiaomi SU7 a valóságban is tiszteletre méltó teljesítményt nyújtott. A Xiaomi a kínai könnyűgépjárművek tesztciklusán (CLTC) 800 km-es hatótávolságot állít. A Dongchendi által végzett közúti teszten az SU7 még mindig lenyűgöző 643 km-t ért el. Bár az XPeng P7 még közelebb volt a CLTC-értékhez, ez azt mutatja, hogy a Xiaomi újdonsága elég tartalékkal rendelkezik a hosszabb utakhoz is.

A versengő EV-piacon a Xiaomi SU7-nek van néhány trükk a tarsolyában. Nemcsak remek teljesítménnyel és szilárd hatótávolsággal büszkélkedhet, hanem a riválisoknál kedvezőbb árcédulával is alulmúlja a versenytársakat. Az SU7 a konfigurációtól függően 27 900 euró körül kezdődik Kínában. Ezzel jelentősen olcsóbb, mint a Tesla Model 3 (31 730 euró körül kezdődik) és a Nio ET5 (38 500 euró körül kezdődik).

Ez a megfizethetőség mást jelent, mint a funkciókkal való takarékosságot. Az SU7 elegáns, futurisztikus belső térrel büszkélkedhet, nagy infotainment képernyővel és fejlett vezetőtámogató rendszerekkel. A technológia iránti elkötelezettsége tükrözi a Xiaomi okostelefon filozófiáját, ami potenciálisan vonzó lehet a tech-érzékeny közönség számára.

(via)

 

2024.04.02.

+