MojAndroid
(x) hirdetés

Mi mással is lehetne jobban kezdeni a hetet, mint a közelgő Xiaomi SU7 teljes specifikációjának felfedésével. Míg mindannyian azt hittük, hogy az egyetlen dolog ami eddig nem szivárgott ki, az árképzés, a Xiaominak sikerült néhány titkot teljesen titokban tartania. Kiderült, hogy nem csak 2 SU7 verzió van, hanem 4. És ha ez nem lenne elég, az egyiknek egyértelműen a Tesla Model S Plaid van a célkeresztjében – vagy esetleg a visszapillantó tükrében.

A kínai Weibo felhasználó szerint, aki kiszivárogtatta a hivatalosnak tűnő képeket az SU7 specifikációjáról, a kínálat a 299 lóerős (220 kW) egymotoros változattal indul. Ez a motor igen tekintélyes 400 Nm nyomatékot pumpál fel, és meglehetősen fürge sprintet ígér 0-ról 100 km/h-ra mindössze 5,28 másodperc alatt. Ez az egyetlen 500 V-os architektúrára épülő változat is – ez azt jelenti, hogy 15 perc töltés 330 km hatótávolságot eredményez. A végsebesség 210 km/h-nál van maximalizálva, és a 73,6 kWh-s LFP akkumulátornak köszönhetően 668 km-es CLTC hatótávolság teszi teljessé a műszaki adatokat.

A belépőmodell infotainmentjét egyetlen Nvidia Orin chip hajtja, az autó 19 colos kerekeken és 15 hangszórós audiorendszerrel érkezik. Az opcionális felszereltségek listája meglehetősen hosszú – a HUD, a LiDAR, a légrugózás állítható hátsó spoilerrel, a Brembo fékek és az automatikusan záródó ajtók extra pénzt igényelnek. Ha már itt tartunk – a belépőszintű SU7 valamivel több mint 28 000 eurótól indul, reméljük, hogy egy nap a Xiaomi más piacokra is elhozza első EV-jét.

A következő a sorban az első meglepetés – az SU7 Pro. Ez az első modell, amely a 101 kWh-s Kirin akkumulátorral (a CATL módosított Qilin akkumulátora) rendelkezik, és az eredmény egy egészen elképesztő (még ha optimista is) 900 km-es becsült hatótávolság. Ez még mindig egy egymotoros jármű, de a teljesítmény 374 lóerőre (275 kW) emelkedett, a nyomaték pedig 438 Nm-re. A 100 km/órás gyorsulás 4,68 másodpercre csökken, így a Pro egy meglehetősen fürge szedán.

A nagy változás azonban a műszaki részlegben történt. A Kirin akkumulátor 871 V-os architektúrával működik – ez azt jelenti, hogy egy 15 perces egyenáramú töltés 570 km-rel növeli a hatótávolságot. Az infotainment egy további Nvidia Orin chipet kap, és megduplázza a teljesítményét 508 TOPS-ra a sima vajas élmény érdekében. A Brembo fékek szériafelszereltséget jelentenek, ami 100 km/óráról 33,3 m-re csökkenti a fékutat. Az autó ugyanazokon a 19 colos kerekeken jár, de ezúttal Michelin gumikkal, az olcsóbb modell Bridgestone-ja helyett.

Az opcionális felszereltségek listája egy kicsit rövidebb – a HUD és az automatikusan záródó ajtók az egyetlen opciónak tűnnek, amelyek kimaradtak az alapfelszereltségből. A LiDAR, a 25 hangszórós audiorendszer és a légrugózás mind benne van a meglehetősen csábító 259 000 RMB-s árban – ez alig több, mint 33 500 euró.

A következő verzió az SU7 Max. Ezt a változatot már láttuk – a kétmotoros, 673 lóerős hajtáslánc és a kombinált 838 nm-es nyomaték elektromos rakétává változtatja – a 0-100 km/h 2,78 s alatt elég komoly gépre utal. Ugyanez a Kirin akkumulátor 800 km-es hatótávot ígér, a végsebesség 265 km/h-ra van korlátozva, 15 perc egyenáramú töltés pedig további 510 km hatótávot tesz az akkucsomagba.

A Max verzió 20″-os kerekeken és Michelin gumikombináción közlekedik, a felszereltségi lista megegyezik a Pro verzióéval, az 56″-os HUD és az automatikusan záródó ajtók az alapfelszereltségi listán szerepelnek – valójában úgy tűnik, hogy ehhez a modellhez nem áll rendelkezésre opcionális felszerelés. Mindez 299 000 RMB-ért, azaz 38,67 euróért, ami nagyon vonzóvá és kívánatossá teszi ezt a modellt.

De ezzel még nincs vége az SU7 kínálatának. A Xiaomi elég jól megőrizte a titkot, és kiderült, hogy még egy verzió érkezik a piacra. Az SU7 FE ugyanarra a 871V architektúrára épül, és ugyanaz a Kirin akkumulátor hajtja – de sokkal több ütőerővel rendelkezik.

Az FE változatot 1074 lóerős, azaz 770 kW összteljesítményű villanymotorok hajtják. Arról egyelőre nem állnak rendelkezésre részletek, hogy kettős vagy hárommotoros elrendezésről van-e szó. Az 1.276 Nm-es monstre nyomatékszám a 0-100 km/h-s sprintet belső szerveket átrendező 1,98 másodperc alatt jelenti.

A leggyorsabb SU7 FE 21 colos kerekeken és Michelin gumikon közlekedik, végsebessége 300 km/óra, egy gyors, 15 perces egyenáramú töltéssel 450 km hatótávot tud hozzáadni, és nagyobb, 8 dugattyús Brembo fékjei mindössze 32 m alatt állítják meg 100 km/óráról. Az SU7 FE 339 000 RMB-ről, azaz 43 800 euróról indul – ez kevesebb mint fele a Tesla árának.

Feltéve, hogy a szivárgás valódi – és nincs okunk kételkedni benne -, a Xiaomi a feje tetejére állítja az EV-piacot. Csakúgy, mint a telefonokkal és nagyjából minden technológiai piacon, ahová belépett. Magas minőség, nagy teljesítmény és jó ár-érték arány. Az SU7 az egyik legjobban várt EV, és ha az árképzés megerősítést nyer, a Xiaominak már csak a rendelések időben történő kiszállítása miatt kell aggódnia.

(via)

2024.03.18.

+