Több éves várakozás után a kínai technológiai óriás március 28-án végre útra indítja első elektromos járművét, az elegáns SU7 szedánt.
Az SU7 március 25-től lesz elérhető az ügyfelek számára tesztvezetésre, és már lehet foglalni. Az érdeklődők 29 kínai város 59 üzletének bármelyikében megtekinthetik a bemutatóautót.
Az SU7 árazása továbbra is a találgatások egyik fő pontja. Bár a Xiaomi vezérigazgatója, Lei Jun utalt rá, hogy “egy kicsit drága” lehet, az iparági kiszivárgások 250 000 és 370 000 RMB (kb. 32 600 – 48 500 euró) közötti induló árat sejtetnek. Ez a prémium árképzés az SU7-et olyan elismert versenytársakkal, mint a Tesla Model 3, szembeállítaná. Ez egy bátor lépés, mivel a Xiaominak meg kell győznie a vásárlókat arról, hogy az SU7 beígért technológiája és zökkenőmentes felhasználói élménye igazolja az árat a zsúfolt, árérzékeny EV-piacon.
A Xiaomi nem csak az elektromos autók piacára lép be, hanem egy brutális arénába. A kínai elektromos autók piacán intenzív verseny folyik, és az ismert autógyártók könyörtelen árháborút folytatnak, és az ügyfelek megnyerése érdekében csökkentik az árakat. Ezen a dinamikus piacon rendszeresen jelennek meg új modellek, amelyek egyre több választási lehetőséget kínálnak a fogyasztóknak.
A Xiaomi azonban nem ijedt meg. Ragaszkodnak hozzá, hogy “teljes mértékben felkészültek” a kihívásra, látszólag biztosak abban, hogy technológiai szakértelmük és meglévő ügyfélbázisuk esélyt ad nekik a küzdelemre. Az elemzők élénken figyelik, hogy a Xiaomi az okostelefon-iparban elért sikereit ki tudja-e használni arra, hogy az autóvásárlók körében is teret nyerjen.
Az SU7 nem csak egy újabb átlagos EV. A Xiaomi a már ismert erősségeire támaszkodva olyan vezetési élményt kíván nyújtani, amelyet a riválisok nem tudnak felülmúlni. A tervük? Zökkenőmentes csatlakoztathatóság. A vállalat olyan élményt ígér, ahol az autó nem csak egy közlekedési eszköz, hanem a telefon és az intelligens otthon szinkronizált kiterjesztése, ami valóban személyre szabott felhasználói élményt teremt.
Ez a technológiára való összpontosítás lehet a nyerő stratégiájuk. Az egyre inkább az intelligens funkciókat előtérbe helyező piacon a Xiaomi innovációs hírneve és a technológia iránt fogékony fogyasztók jelentős előnyt jelenthetnek a hagyományos autógyártókkal szemben.
Az alap Xiaomi SU7 egy 299 LE teljesítményt és 400 Nm nyomatékot produkáló hátsókerék-hajtású motorral van felszerelve. Ez 5,3 másodperces 0-100 km/h gyorsulási időt és 210 km/h-s végsebességet eredményez. A 4 997 mm hosszú, 1 963 mm széles és 1 455 mm magas SU7 méretei tágas belső teret ígérnek. Emellett a Xiaomi az alapmodell lenyűgöző, 668 km-es CLTC hatótávolságával büszkélkedhet a 73,6 kWh-s akkumulátorcsomag jóvoltából.
A teljesítményorientált modell kétmotoros, összkerékhajtású hajtásláncot kapott. A 673 LE összteljesítményű SU7 Max 2,8 másodperc alatt gyorsul fel 0-100 km/órára, majd 265 km/órás végsebességre. A Xiaomi ehhez a változathoz egy tekintélyes, 101 kWh-s akkumulátorcsomagot kínál, amely 821 km-es CLTC hatótávolságot ígér. A teljesítményre és a nagyobb hatótávolságra helyezett hangsúly valószínűleg a már befutott szereplők nagy teljesítményű elektromos járműveivel való közvetlen versenyre irányul, ami az SU7 még erősebb (és drágább) változatait vetíti előre a jövőben.
Az SU7 belső tere vezetőközpontú kialakítást ígér, élvonalbeli technológiával az élen. A nagyméretű, éles 3K felbontású középső képernyő és a lapos aljú kormánykerék sportos hangulatot kölcsönöz, míg a középkonzolt a modern Tesla dizájnja ihlette. A Xiaomi állítólag a nagy teljesítményű Snapdragon 8295 chipet fogja használni az infotainment rendszer működtetéséhez. Ez, valamint a kiterjedt hang- és gesztusvezérlésre utaló kiszivárgások arra utalnak, hogy a Xiaomi okoseszközök ökoszisztémájával integrált, zökkenőmentes, nagy reakciókészségű felületet kívánnak létrehozni.
Az SU7 mindenképpen ígéretesnek tűnik. A kínai árérzékeny elektromos járművek piacán azonban a sikere azon múlik, hogy stratégiailag megtalálja-e a kívánatos funkciók és a versenyképes ár között az egyensúlyt.