A várakozás egyre nő, ahogy a Huawei és a BAIC új közös vállalkozásának első gyümölcse egyre közelebb kerül a bevezetéshez. A duó célja, hogy forradalmasítsa a kínai prémium elektromos autók piacát egy elegáns vezetői szedán bemutatásával, amelyet az áprilisi pekingi autókiállításon mutatnak be. A kétévente megrendezésre kerülő esemény üdvözlendő visszatérést jelent, miután 2022-ben a COVID-19 járvány miatt törölték.
A BAIC gazdag autóipari örökséggel büszkélkedhet, míg a Huawei technológiai képességei a csatlakoztathatóság, az intelligens funkciók, a legmodernebb szoftverek és most már a teljes EV hajtáslánc megoldások terén az EV-élmény felemelését ígérik. Bár ezt a túlzást minden új terméket piacra dobó gyártó használja.
Az új márka, amely a pletykák szerint a “Xiangjie” nevet viseli, érdekes szóválasztás – a Xiang azt jelenti, hogy élvezni vagy ízlelni, míg a Jie általában egy birodalomra vagy luxusra utal. A két szó kombinációja jelentheti azt is, hogy “Élvezd az új világot” vagy akár “Élvezd a luxust”.
A várva várt debütáló modell, amely az előzetes Jie Pai (más néven X4) nevet kapta, egy prémium piacot megcélzó vezetői szedán lesz. A pletykák szerint 300 000 RMB és 500 000 RMB (kb. 38 900 és 64 810 euró) közötti árcédulát visel majd, és a szemet gyönyörködtető EV-t úgy tervezték, hogy a bevett luxusmárkáknak is megállja a helyét. Az első hírek tágas belső teret és futurisztikus dizájnt sejtetnek, valamint a Huawei technológiájával működtetett számos intelligens funkciót.
A BAIC BluePark, a BAIC Group EV üzletága elárulta, hogy a Xiangjie márka nem korlátozódik Kína határaira. A vállalatnak ambiciózus tervei vannak a hatókörének kiterjesztésére, és 2024-re tervezi a forgalmazási és szervizhálózat kiépítését Európában és Ázsiában – ami a globális törekvések erős jele. Nagyon valószínű, hogy mire az új márka eléri esetleg az európai piacot, addigra a STELATO nevet fogja viselni.
A partnerség bátor termelési céljai tovább fokozták az iparági érdeklődést. A becslések szerint 300 000 jármű éves gyártási kapacitásával és az első modellre vonatkozó havi 10 000 darabot meghaladó értékesítési céllal ez a vállalkozás képes átalakítani a prémium kategóriás elektromos járművek világát – feltéve, hogy beváltja az ígéreteit.
Érdekes módon a Huawei részvétele túlmutat a csúcstechnológiai alkatrészek biztosításán. A vállalat “Zhixuan” partnerségi modellje azt jelenti, hogy mélyen beágyazódik a fejlesztési folyamatba, és kéz a kézben dolgozik a BAIC-kal. Ez az együttműködési szint a múltban sikeresnek bizonyult, amit a népszerű Arcfox α-S modell is bizonyít, amely Huawei Inside megoldásokkal büszkélkedhetett. Az új márkával várhatóan ez a technológiai integráció még nagyobb magasságokba emelkedik.