A Xiaomi a 2024-es barcelonai Mobil Világkongresszuson mutatta be az európai nagyközönségnek első EV-jét, az SU7-et. A technológiai óriás úgy döntött, hogy az év egyik legnagyobb technológiai eseményén mutatja be lenyűgöző EV-jét, a Genfi Autószalon helyett, amely hétfőn kezdődött.
Az autó Gulf Blue színben került kiállításra, a A Xiaomi azonban kordont állított köré, mintha nem bíznának annyira a médiában.
A Xiaomi elnöke, Lu Weibing a bemutatót egy Weibo-poszttal kísérte, amelyben azt kérdezte a rajongóktól, hogy az SU7 menő-e. Később utalt arra, hogy a Xiaomi 20 millió darab körüli eladást céloz meg, a vállalat prémium okostelefon-eladásai alapján Kínában. Megismételte a vállalat 10 milliárd dolláros elkötelezettségét az EV üzletág fejlesztésére.
Weibing az interjúban elmondta, hogy a Xiaomi célja, hogy az SU7 tömeges szállítását az idei második negyedévben kezdje meg.
Az MWC-n bemutatott Xiaomi SU7 a Max modell, összkerékhajtással és 664 lóerős (495 kW) teljesítménnyel. Az EV 101 kWh-s akkumulátorcsomaggal és 800 V-os architektúrával rendelkezik. A CLTC hatótávolsága lenyűgöző 800 km, és az SU7 Max mindössze 2,8 másodperc alatt képes 100 km/órás sebességre ugrani.
Az első és hátsó lökhárítók sportosak, alacsony aero kialakítással és légdiffúzorokkal. A tetővonal szolid ívben lejt a hátsó csomagtartóba integrált szelíd kacsafarok-spoiler felé. Az SU7-et szinte fastbacknek is nevezhetnénk. Lenyűgöző, hogy az SU7 légellenállási együtthatója mindössze 0,195Cd – ez a legalacsonyabb a sorozatgyártású járművek között.
Az első lökhárítótól az autó egész oldalán és hátulján aktív légcsatornák sora indul, amelyek segítik a fékek hűtését nagy sebességnél. Arról sajnos nem esett szó, hogy az autó mikor juthat el az európai piacra.