Bár a Pekingi Autószalonig – aminek a Xiaomi SU7 kétségtelenül az egyik sztárja lesz – még kicsit távolabb van, de minél közelebb kerülünk a dátumhoz, annál több részlet válik elérhetővé. Az SU7-et hivatalosan tavaly decemberben mutatták be és eddig a Xiaominak sikerült titokban tartania a belső teret – ez most megváltozik.
Megjelentek az első hivatalos képek az SU7 belsejéről, a dizájn előrehaladásával együtt, és a legnagyobb meglepetés a fizikai gombok jelenléte. Úgy tűnik, a Xiaomi nagyon figyelt a sok EV-tulajdonos visszajelzéseire, és a gombok vagy a haptikus visszajelzésű kapcsolók hiánya általában a panaszlista élén áll. Ezért nem mindig jó ötlet elsőként megjelenni a piacon – a Xiaomi nem siette el az SU7-et, de a kész termék úgy néz ki, hogy sok mindent kipipál majd.
Az első képen azonnal feltűnik a lapos aljú kormánykerék, tapintható kapcsolókkal és két kerek vezérlővel a kormány mindkét oldalán. A középső képernyő vízszintes, hasonlóan a Tesla autóihoz, míg a középkonzol dizájnja némi Nio és XPeng hangulatot áraszt. A vezető jobb keze alatt egy takaros kapcsolósor található, amely a klímaberendezés, a hasmagasság és a hátsó szárnyspoiler beállításáért felelős, a Start/Stop gomb pedig a tetején helyezkedik el.
A kormánykerék mögött egy 56 colos HUD műszeregység található, amely minden fontos információt közvetlenül a vezető előtt jelenít meg. A középkonzol is elég magasan ül, és az alacsony műszerfallal, valamint a körbejárható ajtókkal együtt gubószerű érzést teremt a vezető és az első utas számára. A kilátás előre kiválónak tűnik, mivel a szélvédő nagyon alacsonyan ül, és mindkét hangsúlyos első sárvédő világosan kijelöli az autó széleit. Ez az egy részlet klasszikus sportautós dizájn, és csak azt mutatja, hogy a Xiaomi mennyire odafigyelt a részletekre.
A hivatalos fotókkal együtt megkaptuk a dizájn-rendereket is, amelyek megmutatják, hogy a Xiaomi milyen előrelépést tett a vázlattól a tényleges járműig. Közelebbről is megnézhetjük az első üléseket, amelyek egyetlen héjból állnak, fix fejtámlákkal, magas oldaltámlákkal és mély háttámlákkal, valamint megemelt oldaltámlákkal – ezek egyértelműen sportülések, ami ismét azt jelzi, hogy a Xiaomi nagyon különleges vásárlókat keres az első elektromos autójával.
A belső tér felfedésével egy időben a Xiaomi egy újabb videót osztott meg az észak-kínai téli tesztelésekről. Ezúttal azonban ez egy komplett marketingvideó, álcázott járművek nélkül – úgy tűnik, ez az SU7 első hivatalos reklámja.
A Xiaomi vezérigazgatója, Lei Jun azt ígéri, hogy a szállítások az idei év első felében kezdődnek meg. Valószínűleg áprilisban, közvetlenül a Pekingi Autószalon után. A vállalat felpörgeti a termelést, hogy a várólista ne riasszon el egyetlen leendő vásárlót sem. Nem hivatalos források szerint az SU7 ára 300 000 RMB (39 100 euró) lesz a 295 lóerős belépőmodellért, és 361 400 RMB-ig (47 300 euró) emelkedik a 673 lóerős Max változatért.