A OnePlus megmagyarázta, hogy a vállalat miért nem ér fel a Google és a Samsung mellé azzal, hogy hét évig kínál frissítéseket. Most a Fairphone vette zokon a OnePlus magyarázatát.
Néhány gyártó most azt mondja, hogy a szendvicsük tölteléke – a telefonjuk szoftvere – hét év múlva is fogyasztható lesz
– mondta a OnePlus elnöke, Kinder Liu a Tom’s Guide-nak adott interjúban.
De azt nem mondják el, hogy a szendvicsben lévő kenyér, a felhasználói élmény négy év után már penészes lehet. Hirtelen a hétéves szoftverfrissítési politika nem számít, mert a telefonnal kapcsolatos többi tapasztalatod szörnyű lesz
Liu azt is felvetette, hogy míg a riválisok azt mondták, hogy a szoftverfrissítési politikájuk hét évig kitart, “a telefonjuk akkumulátora nem biztos, hogy kitart”.
A Fairphone visszavág a OnePlusnak
A Fairphone társalapítója, Miquel Ballester egy e-mailben küldött sajtóközleményben azzal érvelt, hogy Liunak “bár véletlenül”, de igaza van a hardverrel kapcsolatban. A Fairphone vezetője azt állította, hogy a garantált szoftvertámogatás csak az egyenlet egy része.
Legfőbb ideje, hogy az iparág egésze elfogadja a javíthatóbb kialakítású készülékeket
– sürgette Ballester, azzal érvelve, hogy “ha nem tudod kinyitni, akkor nem is a tiéd”.
Az eddigi leghosszabb élettartamú Android készülék, a Fairphone 2 és a még mindig friss, nyolc év garantált szoftvertámogatást kínáló és a tíz évet megcélzó Fairphone 5 “pékeként” teljes szívünkből egyetértünk azzal, hogy a nem javítható, beragasztott készülékek nem jelenthetnek kifogást a középszerű szoftvertámogatási kötelezettségvállalásokra.
A Fairphone társalapítójának volt még egy üzenete is a OnePlus és mások számára:
Liu úr és mindenki más számára, aki aggódik amiatt, hogy a telefonjának akkumulátora a szoftver miatt nem bírja tovább, a megoldás nyilvánvaló: legyen cserélhető.
Örömmel látjuk, hogy a Fairphone a OnePlus-t veszi feladatul Liu érvelésével kapcsolatban. Végül is, némileg meg tudnánk érteni, ha egy okostelefon-márka egyszerűen azt mondaná, hogy túl drága és erőforrás-igényes hét évig tartó frissítéseket kínálni. Azonban az az állítás, hogy a hardver és a bomló felhasználói élmény akadályok a hosszú távú frissítések útjában, azt sugallja, hogy talán a OnePlusnak foglalkoznia kellene ezekkel a kihívásokkal.
Liu kifogása azonban nem teljesen alaptalan. Az évek során számos esetben fordult elő, hogy a régebbi telefonokat elakasztották az új frissítések, vagy rengeteg hibát kaptak. De ez már nem gyakori jelenség. Sőt, a felhasználói jelentések szerint a 2015-ös FairPhone 2 még mindig jól fut, bár néhány aprósággal (pl. ujjlenyomat-olvasó, GPS).