MojAndroid
(x) hirdetés

A Baidu, amelyet gyakran “Kína Google-jeként” emlegetnek, és a Huawei az iparág talán úttörő jelentőségű partnerségében fog össze. A duó olyan együttműködési megállapodást kötött, amely a navigáció, a fejlett vezetőtámogató rendszerek (ADAS) és az intelligens pilótafülke-technológiák újjáalakítását ígéri.

A hivatalos aláírási eseményen a Huawei divíziójának vezérigazgatója, Jin Yongfu és a Baidu alelnöke, Shang Guobin is részt vett, ami csak tovább erősíti ezt a stratégiai lépést. Az együttműködés célja a navigációs és utazási élmény javítása a Baidu Maps kiterjedt funkcióinak a Huawei intelligens pilótafülke-technológiájába történő integrálásával, és kétségtelenül hatással lesz az intelligens összekapcsolt járművek jövőjére.

A Huawei környezetébe érkező Baidu Maps funkciók listája meglehetősen átfogó – van teljes körű hanginterakció, sávszintű navigáció, műszer/Head-Up Display (HUD) navigációs információk megjelenítése, személyre szabott navigációs hangcsomagok, valós idejű parkolási navigáció és autóról autóra történő kapcsolódás. Az elképzelés, hogy teljes körű beszélgetést folytathatunk az autónkkal, napról napra közelebb kerül.

A Baidu Maps néhány érdekes funkciót is kínál, például a közlekedési lámpák visszaszámlálását. Ez nem sokban különbözik attól, amit az Audi már évek óta kínál az autóiban – egy okos szoftver, amely csatlakozik a közlekedési lámpákhoz, és lehetővé teszi a vezető számára, hogy meglovagolja a “zöld hullámot”. A Baidu rendszere a jelek szerint már 3000 megyét fed le Kína-szerte, és valós idejű parkolási navigációval egészíti ki a több millió parkolóhelyet lefedő rendszert.

Végül ezek a térképszolgáltatások eljutnak majd a Huawei intelligens pilótafülkéjével felszerelt járművekbe, és a Baidu önvezető taxikkal kapcsolatos tapasztalatai a pekingi Apollo projekt révén jól jönnek majd ebben az együttműködésben.

A Huawei és a Baidu közötti partnerség az autóba épített rendszerek és a navigáció integrációjának kihívására irányul. Mindkét vállalat könnyebb és okosabb felhasználói élményt ígér.

Lehet, hogy sok autógyártó átveszi majd a Huawei és a Baidu technológiáit, de a BYD, egy kiemelkedő kínai autógyártó a saját útját választotta. A BYD saját K+F csapatára támaszkodik, és odáig ment, hogy elutasította a Baidu autonóm vezetési technológiájának használatát. Úgy tűnik, hogy a kínai autóipar egy kétszereplős piac felé tart – az egyik a Huawei és a Baidu megoldásait veszi át, a másik pedig rendületlenül ragaszkodik a BYD technológiájához.

A Baidu nem az egyetlen vállalat a területen, a versenytársak, mint például az Alibaba Amap, még mindig aktívak, de a Baidu jelentős előnnyel rendelkezik az adatok felhalmozásában és az algoritmus optimalizálásában. A vállalat egyszerűen élen jár, még akkor is, ha a Huawei-jel együtt igyekszik lépést tartani a folyamatosan változó trendekkel. Itt nincs túlzás – ez a partnerség valóban megváltoztathatja az intelligens közlekedési ökoszisztémák jövőjét.

Bár a zökkenőmentes és intelligens vezetési élmény ígérete már egy örökkévalóságnak tűnő ideje létezik, szorosan figyelni fogjuk, hogy ez az új partnerség valóban teljesíti-e ambiciózus céljait. Az EV-k és az intelligens autók világában a szkepticizmus nem csak üdvözlendő, hanem szükségszerű is.

(via)

2024.01.23.

+