MojAndroid
(x) hirdetés

A Xiaomi első elektromos autója, a Xiaomi SU7 éppen néhány napja keltett némi feltűnést, most pedig a belsejéről készült legújabb kémfotók csak fokozzák az izgalmakat.

A Xiaomi SU7, amelynek tömeggyártását 2023 decemberére tervezik, elegáns dizájnjával és fejlett technológiájával élénkítené fel a piacot. A nemrég nyilvánosságra hozott fotók ínycsiklandó betekintést nyújtanak a belső térbe, és egy méretes központi vezérlőképernyőt, valamint egy jellegzetes stílusú, három küllős, lapos aljú, két funkcionális gombbal felszerelt kormánykereket mutatnak be. A stílus és a funkcionalitás ilyen ötvözete aláhúzza a Xiaomi elkötelezettségét az intelligens technológia autóipari formatervezésbe való integrálása iránt.

Az SU7, egy négyajtós, ötüléses elektromos szedán, 4 997 mm hosszú, 1 963 mm széles és 1 455 mm magas, tengelytávja pedig 3 000 mm. Kétféle keréktárcsát kínál, 19″ és 20″ méretűeket, 245/45 R19, illetve 245/40 R20 méretű gumiabroncsokkal. A jármű kétféle változatban kapható – az egyik LiDAR-ral, amelyet az első szélvédő mögé építettek be, a másik pedig anélkül.

Az SU7-et kétféle hajtáslánccal választhatjuk: egy hátsókerék-hajtású (RWD), 220 kW-os motorral és egy összkerékhajtású (AWD), 495 kW maximális teljesítményű (220 kW + 275 kW). Az akkumulátorcsomag-választék is hasonlóan lenyűgöző: a BYD LFP akkumulátorcsomagja a kedvezőbb árú felszereltséghez, a CATL terner NMC pedig a magasabb kategóriás modellhez. A saját tömeg az alacsonyabb felszereltség esetében 1 980 kg, a csúcsfelszereltség esetében pedig 2 205 kg között változik, a végsebesség pedig 210 km/h, illetve 265 km/h.

Az SU7 egy másik érdekes aspektusa a Xiaomi HyperOS által működtetett autós rendszer, amely egy saját fejlesztésű operációs rendszer, amelyet okostelefonok és autók működtetésére egyaránt terveztek. Ez a lépés a Xiaomi stratégiáját jelzi, hogy az intelligens technológiák terén szerzett szakértelmét integrálja autóipari vállalkozásaiba.

A műszaki specifikációkon túl az SU7 néhány innovatív funkcióval is rendelkezik, mint például a B-oszlopon elhelyezett kamera, amely arcfelismerő feloldó rendszerre utal, valamint egy ETC funkció, amely lehetővé teszi az automatikus útdíjfizetést a fizetős utakon. A MIIT beadványaiból kiderült a három változat neve: SU7, SU7 Pro és SU7 Max, amelyek közül néhány aktív hátsó szárnnyal rendelkezik majd, ami segít egyensúlyt teremteni az alacsony légellenállás és a jó kanyarodás között.

Az SU7 gyártását a BAIC Off-road Vehicle Co. pekingi gyárában kezdik meg, amely a Beijing-Benz közös vállalat keretében Mercedes-Benz gépkocsikat is gyárt. A BAIC, amely jelentős szereplője az autóiparnak, 10%-os részesedéssel rendelkezik a Mercedes-Benzben, ami jelzi, hogy milyen szintű szakértelem és minőség várható az SU7 gyártásától.

A Xiaomi 2021 márciusában jelentette be az EV-piacra való belépését, és vállalta, hogy 10 milliárd RMB-t (kb. 1,30 milliárd euró) fektet be a projektbe. A vállalat 2023 augusztusában regisztráltatta a XiaomiEV.com domainnevet, hogy felkészüljön új vállalkozásának elindítására.

Miközben a Xiaomi SU7 hivatalos bemutatójára várunk, a specifikációk, az innovatív funkciók és az intelligens technológia integrálása kiemelik a versenyző EV-piacon. Vajon ez elég ahhoz, hogy tisztességes szeletet hasítson ki magának az EV-piacból? A közönség eddigi reakcióiból ítélve úgy tűnik, a Xiaomi nagyon elfoglalt lesz, hogy a megrendeléseket időben teljesítse.

(via)

(x) hirdetés
2023.11.17.

Ezeket már olvastad?

+