MojAndroid
(x) hirdetés

A Honda bemutatta legújabb koncepciómodelljeit, a Sustaina-C-t és a CI-MEV-et. A Sustaina-C egy olyan jármű, amely az egyén vágyainak (EGO) és a környezet sürgető igényeinek (ECO) ötvözését ígéri. Míg számos autógyártó elindult a környezetbarát járművek megalkotásának útján, a Honda megközelítése kiemelkedik az újrahasznosított anyagok innovatív felhasználásával és a klasszikus formatervek előtti tisztelgéssel.

A Sustaina-C tervezésének középpontjában az akrilgyanta használata áll. Ezt az anyagot, amely kiváló időjárásállóságáról, felületi simaságáról és színező tulajdonságairól ismert, korábban többek között gépjárművek hátsó lámpáinál alkalmazták. Eddig azonban szinte lehetetlen volt újrafelhasználni, így ehelyett többnyire elégették, hőenergiává alakítva.

A Honda a Mitsubishi Chemical Corporationnel együttműködve úttörő szerepet játszott a fejlett újrahasznosítási technológiák kidolgozásában, amelyek nemcsak újrahasznosítják a használt akrilgyantát, hanem javítják annak ütésállóságát és formázhatóságát is. Ez az áttörés lehetővé teszi, hogy az akrilgyantát bevonat nélküli karosszériaelemként használják fel, csökkentve ezzel a CO2-kibocsátást és támogatva a Honda elkötelezettségét a “Triple Action to ZERO” célkitűzés 2050-ig történő elérése iránt.

A Sustaina-C vibráló paneljei az akrilgyanta egyedülálló tulajdonságainak köszönhetőek. A karosszériaelemek formázási folyamatának melléktermékeként keletkező gyantacsíkokat ügyesen használják fel egyedi márványminták létrehozására. Talán a legszembetűnőbb tulajdonság a “képernyőszerű hátsó ajtó”, amely egyetlen, okostelefonok képernyőjére emlékeztető, átlátszó akrilpanel. Ez ad otthont a mini LED-es kijelzőfényeknek. Ezek a fények kettős célt szolgálnak – megvilágítják és megjelenítik a jármű töltöttségi állapotát, valamint üzeneteket küldenek más járműveknek.

A Sustaina-C és társa, a Pocket Concept az első generációs City és Motocompo modellekre emlékeztet. A Pocket, amelyet a Motocompo modern változataként terveztek, kényelmesen elfér a Sustaina-C csomagtartójában, és akkumulátorral működő utolsó mérföldes megoldásként szolgál.

A Japán Mobilitási Kiállításon bemutatták a CI-MEV-t is, egy önvezető mikro-mobilitási járművet, amelyet a tömegközlekedéssel nem rendelkező területekre terveztek. Ez a dobozszerű kétüléses jármű hat széles látószögű kamerával van felszerelve, amelyek 360 fokos kilátást biztosítanak, és lehetővé teszik az autonóm vezetést.

(via)

2023.10.27.

+