A dél-koreai Hyundai Motor Group mérnökei kifejlesztettek egy teljesen automatikus töltőrobotot, röviden ACR-t. A vállalat állítása szerint az ACR bármilyen környezetben és bármilyen időjárási körülmények között képes dolgozni, megkönnyítve és biztonságosabbá téve az elektromos autók töltését az autósok számára.
Az ACR úgy néz ki, mint egy óriási kocsi, amelyhez egy kar csatlakozik, de egyszerű kinézete ellenére a gépezet meglehetősen bonyolult. A Hyundai mérnökcsapatának közel egy évébe telt, hogy a CGI prototípusból egy működő egységet faragjon, amelyet most egy erre a célra épített EV-töltőállomáson teszteltek és értékeltek ki. Íme egy gyors videó, amelyet a Hyundai adott ki az ACR-ről működés közben:
Amint láthatjuk, a vezetőnek csak annyit kell tennie, hogy aktiválja az autonóm parkolási funkciót. Amint az autó a kijelölt parkolóhelyen van, az ACR átveszi az irányítást. Kommunikál az autóval, jelen esetben az Ioniq 6-tal, és megnyitja annak töltőportját, majd egyszerűen csak behelyezi a töltőkábelt a töltőportba.
Az ACR látszólag figyeli a környezetet, és figyelmezteti az arra járókat, hogy ne menjenek túl közel a járműhöz vagy a töltőkábel közelébe. A töltés befejezése után a robot kihúzza a kábelt, és az autó értesítést küld a vezetőnek, hogy az akkumulátor feltöltődött.
Míg az EV-vezetők többségének nem okoz gondot a járműtöltés, a potenciális felhasználók egy hatalmas csoportja kimarad. A fogyatékkal élő járművezetők bármelyik EV-t az igényeikhez igazíthatják, de sajnos ugyanez nem mondható el a töltőállomásokról. Egy ilyen automatizált töltő vagy ACR biztosan sok ember számára elérhetővé tenné a folyamatot.
Egy másik felhasználási forgatókönyv egy több autóval rendelkező garázs vagy akár egy parkolóház, ahol csak egy töltő áll rendelkezésre. A sofőrök leparkolhatnák járműveiket és mehetnének a dolgukra, míg az ACR gondoskodna az összes autó töltéséről, egymás után. Ha egy járművet feltöltöttek, az ACR egyszerűen továbblép a következőhöz. Ez jó megoldás lenne irodák és gyárépületek számára, ahol nincs szükség több töltő telepítésére.
A Hyundai a jövő héten kezdődő 2023-as Szöuli Mobilitási Kiállításon mutatja be az ACR-t működés közben. Nem ez az első automatizált töltési megoldás, a Tesla már 2015-ben kísérletezett robotkarral. Bár az ötlet sosem jutott túl a prototípus stádiumon, Elon Musk 2020-ban megemlítette, hogy a kígyószerű robot még mindig a tervek között szerepel.