A VW arra készül, hogy piacra dobja eddigi legkisebb és legkedvezőbb árú tisztán elektromos autóját, ami a Volkswagen ID.1 nevet kaphatja.
Újabb érdekességet jelentett be a Volkswagen, miután szerdán bemutatta a 10 millió forint alatti tisztán elektromos modelljét, az ID. 2all-t. Thomas Schäfer szerint az ID. 2all „megmutatja, hogy hová akarjuk vinni a márkát”, olyan klasszikusokból merítve ihletet, mint a Beetle vagy éppen a Golf.
A legfrissebb pletykák szerint a VW legújabb, tisztán elektromos modellje az ID.1 azonban még olcsóbb lesz. Várhatóan valahol 17 ezer eurótól (6,8 millió ft) indul a modell alapára. Az Autocar szerint az ID.1 lesz az eddigi legkisebb és legkedvezőbb árú tisztán elektromos VW logóval ellátott jármű, amely az ID. 2all alatt helyezkedik el. Továbbá a tervek szerint az egyike lesz az ID.1 annak a tíz elektromos modellnek, amelyet a VW a következő három évben dob piacra.
Várhatóan az ID.1 méretben hasonló lesz a jelenleg belsőégésű motorral ellátott Polo-hoz, ami akár az elektromos járművek korszakába is átviheti az ikonikus nevet. Schäfer szerint „a Polo rettentően sikeres, egyik ikonunk és a jövőben is ezt a járműkoncepciót fogjuk használni.”
Bár Shafer elismeri, hogy „nem könnyű játék” nyereséges elektromos autót gyártani és eladni ezen az áron, azonban elmondása szerint a Volkswagennél több csapat dolgozik a költségek csökkentésén. Majd hozzátette, hogy „most már sokat tehetünk a méretgazdaságosság terén. Márkacsoportunkon belül a Cupra és a Skoda mellet négy olcsó járművet gyártunk. Ez a mennyiség nagyban fog hozzá járulni ahhoz, hogy tovább csökkentsük az árakat, hogy versenyképesek legyünk, és továbbra is pénzt keressünk.”
A világ egyik legnagyobb autógyártójaként a Volkswagen hatalmas gyártóüzem-hálózattal és egyéb létesítményekkel rendelkezik a járművek nagyszabású gyártásához és összeszereléséhez. Mindez pedig a vállalat szerint hatalmas előnyt jelent majd, ha az elektromos hajtású jövőre összpontosítanak.
Ez a cikkajánló az e-cars.hu-val való együttműködésünknek köszönhetően jelent meg.