MojAndroid
(x) hirdetés

A Google szerint a Privacy Sandbox Beta olyan új API-kat biztosít, amelyek nem használnak olyan egyedi azonosítókat, amikkel nyomon követhető a felhasználói tevékenység az alkalmazásokban és a weboldalakon. Azok az alkalmazások, amelyek részt vesznek a bétaverzióban, használhatják ezeket az API-kat a releváns hirdetések megjelenítésének és hatékonyságának méréséhez.

A bétatesztre kiválasztott eszközökön a „Beállítások” között elérhető lesz egy Privacy Sandbox menüpont, ahol a felhasználók elolvashatják a részvétellel kapcsolatos szabályokat, illetve áttekinthetik a Topics API által meghatározott legfontosabb érdeklődési témaköröket a releváns hirdetések megjelenítéséhez. A bétateszt kezdetben csak néhány eszközön lesz csak elérhető, idővel azonban fokozatosan bővítik majd ezen eszközök listáját.

A Google Privacy Sandbox projekt hasonlít az iOS 14.5-ben bemutatott App Tracking Transparency (ATT) Apple szabványához, ami megköveteli az alkalmazásfejlesztőktől, hogy kizárólag a felhasználók hozzájárulásával kövessék nyomon egyedi azonosítókkal a felhasználók online tevékenységeit. A mostani bétateszt egy szélesebb kezdeményezés része, amelynek célja, hogy 2024-ig fokozatosan megszüntesse a harmadik féltől származó cookie-k használatát a Chrome böngészőben.  Mindehhez a Google egy gépi tanuláson alapuló technológiát vesz igénybe, ami lehetővé teszi a decentralizált eszközök használatát. Míg jelenleg az Android eszközök használata során egyedi azonosítók vannak hozzárendelve a felhasználókhoz, addig a Privacy Sandbox-szal korlátozásra kerül az ilyen fajta információmegosztás, miközben támogatják a személyre szabott hirdetéseket.

A Google azt reméli, hogy ezzel a technológiával egyensúlyt tud teremteni az adatvédelem és a személyre szabott hirdetések között, ugyanis az Apple megközelítését nem tartja életképes megoldásnak. Az Apple ATT szabványa mástól sem kapott igazán jó kritikákat, a Lockdown Privacy például „funkcionálisan haszontalannak” nevezte a harmadik féltől származó nyomkövetőkkel szemben. A Financial Times 2021. decemberi jelentésében pedig arról számoltak be, hogy az alkalmazások továbbra is követik az iOS felhasználók adatait, bár meglehet anonimizált módon teszik mindezt.

(NKI)

(x) hirdetés
2023.02.17.

Ezeket már olvastad?

+