Jóval nagyobb mértékben drágulnak az elektromos autók hagyományos meghajtású társaiknál, ami nagyban lassítja az elektromos átállást a piacon. Az Egyesült Államokban pedig a töltőpontok hiánya miatt aggódhatnak a jövendőbeli tulajdonosok.
Továbbá hátráltatja a brit autópiac villamosítását a használt elektromos autók magas fajlagos költsége – derül ki a Starline Használtautó piaccal foglalkozó vállalat friss elemzéséből.
Az adatok szerint a kereskedők 58 százalékát aggasztja, hogy az elektromos autók költségei magasabbak, mint benzines és dízel társaiké. Az értékesítők 25 százaléka problémának tartja az elektromos töltőállomások hiányát is és minden ötödik szerint pedig az ügyfelek „nem állnak készen az elektromos autók elfogadására”. A kereskedők 20 százaléka szeretné, ha a kormányzati villamosítási határidőket meghosszabbítanák.
Nagy-Britannia mellett az Egyesült Államokban is hasonló problémákkal küzd az elektromos autók piaca. A J.D. Power elemzőcég kutatása szerint egy elektromos autó üzembehelyezése 22 százalékkal emelkedett az egy évvel korábbihoz, miközben azonos időszak alatt egy benzines autó ára 14 százalékkal nőtt.
A Wallstreet Journal szerint az autógyártók megemelték az árakat, hogy kihasználják a növekvő érdeklődést, és ellensúlyozzák a nagyméretű akkumulátoraikhoz szükséges nyersanyagok, például a nikkel, a kobalt és a lítium drágulását. További elemzések szerint az Egyesült Államokban 2030-ig 2,4 millió töltőállomásra lesz szükség. Jelenleg országszerte körülbelül 45 500 töltőállomás van, mindössze 112 000 konnektorral.
Tehát sok potenciális vásárló számára az is problémát jelent, hogy hol tölthetné fel az autóját.
Ez a cikkajánló az e-cars.hu-val való együttműködésünknek köszönhetően jelent meg.