MojAndroid
(x) hirdetés

A Wisk Aero légi taxi startup bemutatta hatodik generációs repülőgépét. Méghozzá egy teljesen elektromos négyüléses gépet, amely pilóta nélkül képes repülni.

A Boeing által támogatott vállalat közölte, hogy engedélyt kér az amerikai légügyi hatóságtól (FAA), hogy kereskedelmi célú légitaxi-szolgáltatás keretében utasokat szállíthasson.

A Wisk, amely 2019-ben alakult a Boeing és a Kitty Hawk – a Google társalapítója, Larry Page által finanszírozott, de nemrég bezárt repülő taxis cég – közös vállalkozásaként, versenyben van azért, hogy az első úgynevezett fejlett légi mobilitással foglalkozó cég legyen, amely zöld utat kap az FAA-tól tesztelésre utasokkal.

A Wisk azt állítja, hogy hatodik generációs repülőgépe az első elektromos függőleges fel- és leszálló (eVTOL) repülőgép, amely típusengedélyre pályázik. Az FAA szabályai szerint a légitársaságoknak háromféle minősítést kell megszerezniük, mielőtt kereskedelmi szolgáltatást indíthatnának.

A típusengedély azt jelentené, hogy a repülőgép megfelel az FAA összes tervezési és biztonsági szabványának. A gyártási engedély a repülőgép gyártásának megkezdését jelentheti; a légi fuvarozói engedély pedig azt, hogy a vállalat hivatalosan is végezhet kereskedelmi légitaxi-szolgáltatást.

A Wisk repülőgépe két szárnyán hat első rotor található, amelyek mindegyike öt lapátból áll, és vízszintesen vagy függőlegesen dönthetők. Valamint felszerelték hat hátsó rotorral, amelyek mindegyike két lapátból áll, és függőleges helyzetben működik. A vállalat szerint a gép utazósebessége óránként 220 kilométer, hatótávolsága 140 kilométer, és 760 és 1200 méter közötti magasságban képes repülni a föld felett.

A Wisk célja, hogy egy napon olyan városközi repülőtaxi-szolgáltatást nyújtson, amelyet az Uberhez vagy a Lyfthez hasonlóan egy alkalmazással lehet hívni. A tervek szerint a járművek robotpilóta-rendszerrel repülnek, amelyet egy ember távoli eléréssel felügyel.

A repülőgép elméletileg az épületek tetején található úgynevezett vertiportokról szállna fel és azokra szállna le. A vállalat közleménye szerint a következő öt éven belül elindítja a légitaxi-szolgáltatást, és ekkorra évi 14 millió járatot tervez a világ mintegy 20 piacán.

További e-autós cikkekért kattints az e-cars.hu-ra!

Ez a cikkajánló az e-cars.hu-val való együttműködésünknek köszönhetően jelent meg.

2022.10.07.

Hozzászólás jelenleg nem lehetséges.

+