MojAndroid
(x) hirdetés

A Citroën ‘oli’ [all-ë] egy intelligens ötleteket felvonultató meghökkentő koncepció, mely megkérdőjelezi a fennálló helyzetet. Egy olyan végcélt képvisel, ahol a tisztán elektromos mobilitás a maga sokoldalúságával és élvezetességével a legkülönfélébb emberek életminőségén képes javítani.

Az újító szellemű AMI jól példázza, mennyire merészen gondolkodik a Citroën, ha arról van szó, hogy vállalásához híven mindenki számára elérhetővé tegye a tisztán elektromos közlekedést. Ez adta az ösztönzést az oli névre keresztelt, meghökkentő és innovatív „kerekeken guruló labor” koncepciójához is, amely a nehezebb, komplexebb és drágább elektromos autók képviselte trenddel szemben még radikálisabb megoldást képvisel a családi mobilitás terén.

„Részben az AMI-ra utalva, részben mert tökéletesen kifejezi a jármű lényegét, olinak neveztük el a projektet. Újabb bizonyíték ez arra, hogy csak a Citroën képes a legkülönbözőbb emberek tisztán elektromos (ALL-Electric) mobilitásra vonatkozó igényeit rendhagyó, felelősségteljes és kifizetődő módon kielégíteni” –  nyilatkozta Vincent  Cobée, a Citroën vezérigazgatója.

Citroën oli azt bizonyítja, hogy ha az akkumulátoros elektromos járművek hatótávolságát és hatékonyságát negatívan befolyásoló tényezőkre összpontosítunk, akkor kiderül, hogy a villanyautó messzebbre képes eljutni, tovább bírja, sokoldalúbb, és kevesebbe kerül fenntartani.

„Ez egy ördögi kör. A nagyobb elektromos hatótávhoz nagyobb akkumulátorra van szükség. Több technológia beépítése több energiát igényel, ami szintén nagyobb akkumulátort feltételez. Mindez nagyobb súlyt, bonyolultabb felépítést és több költséget jelent, és minél nehezebb egy jármű, annál kevésbé hatékony – folytatja Laurence Hansen. – Az oli azt mutatja meg, hogy mi történik, ha egy teljesen más utat választunk.”

Az oli tekintélyesnek hat, mégse nehéz vagy ormótlan. 1000 kg körüli céltömegével jelentősen könnyebb, mint a legtöbb hasonló kompakt SUV.

Következésképp a tisztán elektromos hajtásláncnak mindössze 40 kWh akkumulátorkapacitásra van szüksége a 400 km-es hatótáv biztosításához. Azzal, hogy a maximális hatékonyság érdekében 110 km/h a végsebesség, reálisnak tűnik a 10 kWh/100 km-es kiváló fogyasztás, az akkumulátor 20%-ról 80%-os szintre való feltöltése pedig mindössze 23 percet vesz igénybe.

„Arra törekedtünk, hogy minél tágasabb és világosabb legyen az oli beltere, ugyanakkor minél kevesebb berendezést tartalmazzon,ésalehetőlegnagyobbaránybansikerüljönfenntarthatóanyagokothasználni – folytatja Leclercq. – Ez korántsem olyan könnyű, mivel az utastérnek kényelmesnek, biztonságosnak és strapabírónak kell lennie, ráadásul vannak olyan technológiai elemek, amelyeket a vásárlók feltétlen elvárnak. A helytakarékos, minimalista szemléletű terméktervezés más területeiről merítettünk ihletet, mint amilyen az okostelefonok vagy a hifirendszerek világa. Végtére is hány gombra, mutatóra és képernyőre van ténylegesen szükség?”

További e-autós cikkekért kattints az e-cars.hu-ra!

Ez a cikkajánló az e-cars.hu-val való együttműködésünknek köszönhetően jelent meg.

(x) hirdetés
2022.10.01.

Ezeket már olvastad?

+