A Dacia legújabb koncepciójárműve egy elektromos terepjáró, amely fenntartható újrahasznosított anyagokból készül és eltávolítható akkumulátorcsomaggal van felszerelve a hordozhatóság érdekében. ARenault tulajdonában lévő román autógyártó bemutatta, hogy szerinte mi az elektromos terepjárók jövője.
Bár az elektromos strandbaggy valószínűleg nem kerül be majd gyártásba, a dizájnból várhatóan a későbbiekben meríteni fog a gyártó. A Dacia minimalista megközelítését a Manifesto új szintre emeli: az összkerék-hajtású elektromos terepjárón nincsennek ajtók és ablakok, így a vezető és az utas „teljesen elmerülhet a természetben” – állítja a vállalat.
A Dacia Manifesto első világítása az első lökhárítóra szerelt LED-ek sorából származik, a vízszintes hátsó lámpák a kivehető akkumulátorok felett helyezkednek el, amelyek külső áramforrásként is használhatók. A Dacia egyelőre nem közölt adatokat arról, hogy mennyi energiát képes tárolni az akkumulátor, de az elektromos hajtás teljesítményét sem árult el.
A Dacia Manifesto újrahasznosított műanyag karosszériaelemei és parafából készült műszerfala az elektromos autók fenntartható megközelítését hivatott kiemelni, bár nem világos, hogy ez a megközelítés beépül-e majd a jövőbeni sorozatgyártású járművekbe. A Dacia sorozatgyártású autóihoz, például a Sanderohoz és a Joggerhez hasonlóan a Manifesto sem rendelkezik csúcstechnológiás érintőképernyővel – ehelyett olyan tartóval rendelkezik, amely lehetővé teszi a tulajdonosok számára, hogy saját okostelefonjukkat csatlakoztathassák az autóhoz. Az üléshuzatok levehetők, így moshatók, valamint hálózsákként is használhatók.
A Dacia vezérigazgatója, Denis Le Vot a Reuters hírügynökségnek adott interjújában azt mondta, hogy a román cég valószínűleg 2035-ig biztosan nem áll át teljesen elektromos autók gyártására:
Mindegyik márkának megvan a maga szerepe. A Renault arra fog törekedni, hogy az elektromos autózásban az első között legyen, de ebben van kockázat, ezért is létezik a Dacia.”
A Reuters szerint a Dacia Spring a vállalat egyetlen elektromos autója, amelyet Európában értékesítenek, és a teljes eladások hozzávetőleg 12 százalékát adja.