MojAndroid
(x) hirdetés
A Google bejelentette, hogy korlátozni fogja a felhasználók nyomon követését az androidos rendszereken. A cég vélhetően az Apple-t követi, amely korábban szintén korlátozni kezdte azt, ahogy a hirdetési piac szereplői elérik az felhasználókat, írta meg a Portfolio.hu

A változások – amelyek legalább két évig még nem fognak életbe lépni – a felhasználói adatok harmadik felekkel való megosztásának korlátozására irányulnak. Ezzel akadályt gördítenének a hirdetők elé, akik felhasználok milliárdjainak tevékenységét követik nap mint nap.

A Google azt ígéri, hogy hamarosan teljesen megszünteti a hirdetési személyazonosítókat (Advertising ID), és egy olyan alternatívával helyettesíti, amely egyszerre védi a felhasználók személyes adatait és a hirdetői érdekeket.

Az Apple tavaly szigorított az adatvédelmi intézkedésein, lehetővé téve a felhasználóknak, hogy letilthassák az eszközeiken a hirdetők általi követést. A döntés megrázta a 400 milliárd dolláros digitális hirdetési piacot, a Meta például arról jelentett, hogy mindez 10 milliárd dollár bevételkiesést eredményezett a számára.

Az Apple és a Google is ezekkel az intézkedésekkel kíván reagálni a felhasználóit érintő adatbiztonsági kockázatokra. Csakhogy, amíg az Apple a bevételeinek egy jelentős részét eszközeladásból szerzi, a Google sokkal jobban függ a hirdetési piactól. Éppen ezért az ő intézkedései nem is olyan szigorúak, de mégis alapjaiban változtatják meg a hirdetői tevékenységet az eszközeiken.

A GOOGLE OLYAN MEGOLDÁST SZERETNE A JÖVŐBEN KIFEJLESZTENI, AMELY FELESLEGESSÉ TESZI AZ ESZKÖZSZINTŰ NYOMON KÖVETÉST, TEHÁT AZT, HOGY A HIRDETŐK APPLIKÁCIÓKON ÁTÍVELŐEN IS MEGFIGYELJÉK A FELHASZNÁLÓK TEVÉKENYSÉGÉT.

A Google 2019-ben hozta létre a Privacy Sandboxot, amely webes felhasználók aggregált adatait juttatja el a hirdetőknek, ahelyett, hogy egyéni szintű betekintést nyújtana a felhasználói tevékenységbe. A rendszert a következő hónapokban az androidos készülékekre is kiterjeszti a Google.

A Google ígéretet tett arra, hogy nem fogja előnyben részesíteni saját hirdetési termékeit és a webhelyeit, a terveit pedig előre megosztotta az összes alkalmazásfejlesztővel. A Google Play Áruházban található alkalmazások több mint 90 százaléka ingyenes, és a hirdetésekből származó bevételekből tartják fent magukat.

Portfolio.hu

2022.02.21.

+