MojAndroid
(x) hirdetés

No kérem, úgy tűnik megérkezett a valódi fragmentáció Androidra. Ami a legszomorúbb az egészben, hogy ezt nem a Google-nak köszönhetjük, de még csak nem is a készülék gyártóknak, hanem az Nvidia-nak. A PC piacon is voltak húzásaik, de most az Android világában is megmutatják a pénz erejét. 2 napja jelent meg a Marketen a Samurai II: Vengeance. Ami nagyon dicséretes, elvégre iOS platformon elég régóta elérhető, viszont az már nem annyira jó hír, hogy kizárólag az Nvidia Tegra processzor család tagjait használó készülékekre hajlandó települni.

Ha a játék olyan extra feature-öket igényelne, amit csak az Nvidia által gyártott CPU és GPU tud teljesíteni, még meg is érteném a dolgot, de ez nem így van. iOS világban még a harmat gyenge iPhone 3G-n is fut.

Universal app – supports iPhone 3G, iPhone 3GS, iPhone 4, iPod Touch 3G, and iPad. The game is optimized to take advantage of each device’s strengths.

Ha azt vesszük alapul, hogy a legerősebb iOS-t futtató készülékben (iPhone 4) a Samsung által gyártott processzor, a Hummingbird testvére dolgozik. Illetve a PowerVR SGX 535 nevű GPU , ami a Samsung Galaxy S-ben található PowerVR SGX 540 kistestvére. Akkor azt hiszem tisztán látszik, hogy legalább a csúcs Android készülékeken gond nélkül kellene futnia. Az már csak hab a tortán, hogy az iPhone 3G hardver oldalról nézve, egy középkategóriás Android telefon tudásával (se) bír (Samsung 620MHz processzor 412MHz-re korlátozva illetve PowerVR MBX Lite 3D grafikus meghajtó). Tehát jól látható, hogy semmi sem indokolja a korlátozást, az Nvidia marketing gépezetén kívül.

Miért is írtam meg ezt a cikket? Mert egyrészt úgy tűnik elkezdődött a gyártók közötti harc, aminek a vesztesei a vásárlók lesznek (azaz mi). Másrészt pedig sok 10 millió Android felhasználótól vették el annak a lehetőségét, hogy az egyik legjobb iOS játékot játszhassák a készülékeiken.

Finalist in 5 categories at the 2010 Best App Ever Awards !!!

Köszönjük Nvidia.
 

2011.02.27.

+