MojAndroid
(x) hirdetés

waze - way to goMelyikünk ne húzná mosolyra a száját, mikor leírva maga előtt látja ezt a szót: Waze. Így rögtön kaptam is az alkalmon, hogy megnézzem, miről is van szó. Már megint egy navigációs alkalmazás fedte fel magát előttem, azonban ami leginkább megkülönbözteti kategóriájában, hogy amolyan opensocial feeleng szerű az egész. Az utakat menet közben festhetjük fel a térképre, jelenthetjük a közúti ellenőrzéseket, baleseteket, traffipaxokat, dugókat és egyéb veszélyeket.


A használatához mindössze egy regisztrációra van szükségünk, opcionálisan megadhatjuk Twitter / Foursquare hozzáférésünket. Amennyiben ezeket megtesszük, külön beállíthatjuk, hogy milyen csiripek menjek ki ezekre a csatornákra ("x km új utat jártam be", "Mérnek a Lágymányosinál", és még sorolhatnám).

Könnyedén kijelenthetem mindenféle előzetes mérés nélkül, hogy a magyarországi térkép állapota 1% alatt jár. Így aki olyan helyre igyekszik, ahova nem jut el navigáció nélkül, az használjon más szoftvert, esetleg térképet. Aki viszont tisztában van az úticéljával és szeretne a közösségi térképépítés részese lenni, az ne habozzon, töltse le és használja.


Első utamon már rögtön használtam is az útépítés funkciót és szépen rajzolta is a képernyőre az útvonalat, amit megtettem. Ez az útvonal 1 napon belül láthatóvá vált a személyes webes felületemen, ahol megadhattam az utak nevét, típusát, irányát (egyirányú, oda-vissza). Az útvonalakat egy listából választhattam ki, dátumra és megtett km-re lebontva. Ezeket az utakat igény esetén megtekinthetjük a Google Earth-tel is – megvolt, király. A sok kattintgatás után nem sokkal meg is megjelentek a frissen szerkesztett útjaim, méghozzá – amennyiben jól gondolom – publikusan.

A fejlesztők tényleg próbálnak mindenre odafigyelni, így ha egy hosszabb útszakasznak egy ponttól már más a neve (pl. Hungária és Könyves Kálmán esetén), akkor sincs gond, hiszen könnyedén két részre osztjuk és onnantól fogva már külön kezelhetőek.
… vagy éppen ha a parkolóból állunk ki és van egy kicsíny része a szakasznak, ami nem tartozik az úthoz (vagy másikhoz tartozik, de nem tartjuk érdemesnek foglalkozni vele), akkor töröljük és a probléma meg van oldva.
Hasonlóképpen adhatunk meg kanyarodási szabályokat, köthetünk össze olyan utakat, melyeken ugyan nem mentünk végig, de tudjuk, hogy beletorkollik egy másikba, de akár házszámokat is rögzíthetünk növelve a térkép értékét.

Mindezekért a tevékenységekért, amiket otthon weben és vezetés közben végzünk – szimplán használjuk az appot, utakat rögzítünk, eseményeket jelentünk be -, profil pontokat kapunk, amiknek egyelőre csak annyi értelme van, hogy másokkal versenghetünk.

A szoftver használatához mindenféleképpen kell aktív internetes kapcsolat, valamint a következők közül valamelyik:

  • bármilyen Android alapú telefon (1.5-ös verziótól)
  • iPhone (3.0-tól)
  • Symbian alapú telefon (symbian60-as széria)
  • Windows Mobile (6.0, 6.1 or 6.5)

Álljon még itt egy kis videó betekintésképpen, amit az alkalmazás főoldalűn is meg lehet tekinteni:

Pro:

  • Ingyenes,
  • A használói alakítják, formálják,
  • Kis helyet foglal,
  • Rengeteg lehetőség van benne

Kontra:

  • Még gyerekcipőben jár, a dokumentációk hiányosak, használatkor bugok előfordulhatnak,
  • Nincs még használható magyar térkép, így az itthoni navigálásra még nem hsználható,
  • Nem elég a GPS kapcsolat, internet is kell

Hivatalos oldal [tovább]

Tom
2009.12.28.

Ezeket már olvastad?

+