MojAndroid
(x) hirdetés

Az Androinicán megjelent egy remek interjú a LevelUp Studio vezetőjével. A LevelUp Studio név hallatán nem biztos, hogy sokan tudjátok kiről van szó. De ha azt mondom Beautiful Widgets, akkor már más a gyerek fekvése, hiszen ez a legnépszerűbb időjárás widget. Sokaknak a Plume (korábban Touiteur) twitter kliens is ismerős lehet és talán néhányan a FoxyRing alkalmazásukról is hallottatok. Úgy gondoltam az interjút érdemes magyar nyelven is közzétenni, mivel szerintem ez a fejlesztő megérdemli, hogy a magyar olvasók is olvashassák a gondolatait. Arról nem beszélve, hogy bár állandóan azt halljuk a világból, Androidon nem lehet pénzt keresni, Ludovic Viallenek mégis sikerült az egyszemélyes vállalkozásából (one man show) egy 15 fős céget csinálnia. Azt hiszem ezt nevezhetjük sikertörténetnek… Ha eredeti nyelven olvasnád a cikket, kattints ide. Tovább után a magyar fordításom olvasható.

Androinica: Sokak szerint a legjobb Twitter alkalmazás a Plume. Mennyire versenyképes a mai piacon, a kezdetekhez képest?

Ludovic Vialle:Csak néhány másik létezett, amikor megjelent Plume; de már akkor is volt néhány komoly versenytárs, viszont most sokkal intenzívebb a verseny. Azt gondolom, ez jó a felhasználóknak, hiszen a fejlesztőket a lehető legjobb alkalmazás elkészítésére ösztönzi, ez a fajta verseny jó. Az egyetlen dolog amiről azt gondoljuk tisztességtelen, a Twitter Android hozzáfér a Twitter.com folyamához (site stream), így képes a push (nem kell frissíteni, ha új tweet érkezik, ami téged is érint, automatikusan leküldi a telefonra) értesítéseket küldeni, míg a többi fejlesztő elől el van zárva a lehetőség és türelmesen várunk.

Gondoltál már arra, hogy Google+ és Facebook alkalmazásokat is készíts?

A Plume biztosan támogatni fogja a Facebookot és a Google+-t. Dolgozunk a felhasználói felület átalakításán, hogy egyszerre több közösségi hálózatot tudjon támogatni. A Google+, el fog tartani jó ideig, hiszen nem tervezik olyan API készítését, amivel írni (post) lehetne a falra. Majd meglátjuk.

Úgy tűnik, a Plume szinte hetente frissül. Mennyi időt visz el a Plume fejlesztése, van valami nagy terv vagy új funkció tervben, amit szeretnél megvalósítani?

Jelenleg két fejlesztőnk dolgozik a Plume-n, de sokáig csak egy ember vitte a fő kódot, én segítem a grafikai részt, és egy másik kolléga a szerver oldalon dolgozik (a push értesítések miatt, hátha egyszer végre hozzáférünk a folyamhoz).

A felhasználói felület újraírása, hogy illeszkedjen az Ice Cream Sandwich külsejéhez és a Facebook támogatás a legnagyobb tervünk jelenleg. Most néhány apró funkciót szeretnénk hozzáadni, amik hiányoznak, mint például a lista kezelés.

A Beautiful Widgets a másik nagyon népszerű LevelUp alkalmazás. Anyagilag fájt vagy segített az olcsó ár, mint például a 10 centes promóció?

Nagyszerű volt. Nem emlékszem pontosan a számokra, de segített anyagilag. Nagy segítség volt, bár a támogatási kérelmek száma robbanásszerűen megnőtt a sok új felhasználó miatt. Volt némi problémánk a skin szerverekkel, de ez csak segített, hogy optimalizáljuk őket (a szerk.: na ez a pozitív fejlesztői hozzáállás!). A Googlenek is voltak gondjai a Market/Play Store-al. Nem vagyok meglepve.

Ajánlott írásunk: Nézzünk egy kicsit a Market 10 milliárdos promóciója mögé

Sokan karattyolnak arról, hogy az Android felhasználók nem vásárolnak alkalmazásokat, de te elég jól kezeled. Mi a sikered titka?

Azt gondolom, csak meg kell találni a megfelelő üzleti modellt minden alkalmazáshoz. A Beautiful Widgets egyike volt az első fizetős alkalmazásoknak és komoly hírnévre tett szert. Illetve a testreszabhatóság, az idő és időjárás olyasmi, ami majd mindenkit foglalkoztat, érdekel. A lényeg, hogy keményen és egyre keményebben kell dolgozni azon, hogy fejlődjön az alkalmazás és ismert legyen. A Beautiful Widgets több, mint 120 frissítést kapott eddig, és nem csak hibajavításokat, hanem rengeteg új funkciót is.

Másik oldalról nézve, a Plume nem volt életképes, mint fizetős alkalmazás, szóval elmentünk a reklám felé és ez volt a helyes út egy ilyen alkalmazásnál. Most, az alkalmazáson belüli vásárlások (A szerk.: az ingyenes Plume, alkalmazáson belüli vásárlással reklám mentessé tehető) , vagy partnerekkel, mint a Getjar és TapJoy, új üzleti modelleket fedezhetünk fel, amikkel a játékok már kísérleteznek.

A LevelUp Studio eredetileg egyszemélyes vállalkozásnak indult. Most egy Studio, amiben egy csapat dolgozik. Hogy változtatta meg ez a működést?

Nem kevés munka menedzselni ezt a sok embert. Igazad van, egyedül kezdtem az egészet, most pedig 15 fővel kezdjük a következő hónapot! Az átmenet kicsit nehéz volt, hiszen a munkatársaid nem tudnak olvasni a gondolataidban és nem értik meg azonnal, hogy milyen új funkciókat tervezel stb. De jól vagyunk, nagyon erős és motivált a csapatunk.

A LevelUp belép a játék piacra. Van valami, amit megoszthatsz, mit fog kínálni számunkra a PETI?

Most csak annyit mondhatok a People for Ethical Treatment of Invaders (PETI) játékról, hogy aranyos 2D grafikát vegyít egy OpenGL motorral (Unity3D), és match block játékmenetet hoz (a szerk.: nem tudom magyarul mi a gyűjtőneve a Bejeweled típusú játékoknak, de abba a kategóriába érkezik), ami a gyermekkorunkra fog emlékeztetni.

Miért döntöttél játékok készítése mellett? Mindig azt gondoltam, hamarabb fogod meghozni a döntést, figyelembe véve a korábbi logódat.

Hamarabb szerettem volna ezzel foglalkozni; ez volt az elsődleges célom mikor létrehoztam a LevelUp Studiot. Sajnos a játék piac teljesen más, mint alkalmazás. Szükséged van egy szilárd stúdióra és sok emberre, hogy kiadj egy kész terméket. Szóval inkább adtam neki időt, hogy megfelelően kezelhessük, és nagyszerű dolgot alkothassunk a játékpiacon is. Egy kis játékkal kezdünk, majd elkezdünk dolgozni egy komolyabb feladaton (jelenleg előkészítési stádiumban van).

Van olyasmi, amit rajongók nem tudnak a LevelUp Studioról, de meglepetés lenne számukra vagy érdekelheti őket?

Azt hiszem a Beautiful Widgets 4.0 ilyesmi, de mire az interjú megjelenik, már elérhető lesz a Google Playen.

[video:http://www.youtube.com/watch?v=vRkd9hAn_Z0]

2012.03.15.

+