MojAndroid
(x) hirdetés

Igazából most döbbentem rá, hogy bár egy korábbi Hírhétfőben megemlítettük, de nem szenteltünk neki komolyabb figyelmet. Shame on me. Ellenben egy rövidke hír keretén belül egyszerűen muszáj leírnom, hogy 6 hónap alatt a 100 millió aktivált (azaz vásárlók által használatba vett) Androidos eszköz megduplázódott, azaz elérte az elképesztő 200 milliós számot. Még egyszer, lassan, hogy meg tudd emészteni, az elmúlt 6 hónap során 100 millió Androidos eszközt aktiváltak. Ez ugyan megfelel a napi 550e aktiválásnak és tudtuk előre, hogy ez lesz, de belegondolni szerintem elképesztő. Ha az ütem nem, vagy csak kis mértékben lassul, az azt jelenti, hogy jövő ilyenkor 400 millió készüléken fog a kedvenc robotos operációs rendszerünk futni.
Tovább után egy rövid elmélkedés a Marketről. Miért is jó nekünk ez a szám?

[video:http://www.youtube.com/watch?v=xUnbZlJnQ8A]

Régóta szerettem volna írni a Market kapcsán, de csak egy rövidet gombolok most ide. Az aktiválási szám azon túl, hogy elképesztő, jól néz ki és egy nagy közösséghez való tartozást jelent, a Marketre is jó hatással van. Ami pedig mindannyiunk érdeke. Szerintem legtöbben, akik követik a napi híreket és történéseket tudják, hogy egyre több alkalmazás/játék jelenik meg az Android Marketen, ami korábban csak iOS-re volt elérhető. Sőt, sokszor azonos időben jelennek meg, de van amikor Androidon hamarabb frissül. Ezt pedig nem más ösztönözte, mint a hatalmas vásárlóerő, amit ezek az aktiválási számok mutatnak. Minél több a felhasználó, annál több példányban lehet eladni az alkalmazásokat. Szinte lényegtelen, ha egyéb platformok vásárlói magasabb számban vásárolnak alkalmazásokat. Hiszen hiába költ (nem emlékszem az adatokra) mondjuk 2x annyi pénzt az Appstoreban egy átlagos iOS felhasználó, ha Androidos felhasználóból 4-10x annyi van. Ez egyszerű matematika, a jövőben nem igen lesz olyasmi, ami más platformon elérhető, itt pedig nem. Természetesen az ős iOS fejlesztők közül még nem mindenki nyitott az Android felé és azok közül sem mindenki dolgozik jó ütemben, akik már megtették ezt. Például a kedvenc játékom (Cut The Rope) fejlesztője (Zeptolab) még mindig nem hozta el Androidra a Cut the Rope: Experiments játékát (trailer), de ez csak azért lehet így, mert nincs elegendő Androidos fejlesztőjük. Ezt pedig mi sem bizonyítja jobban, hogy nemrég is olvastam álláshirdetést tőlük, ahol Androidos fejlesztőt kerestek.
Összegezve: egyre jobb lesz a platform és egyre jobb minőségű a Market, aminek azt hiszem mindannyian örülhetünk. Hogy csak néhány példát említsek: Great Little War Game, Fieldrunners HD, Sprinkle, Cut The Rope, Angry Birds és így tovább. Ezek mind iOS-ről érkeztek és mind minőségi játék, de akár a Gameloftot is említhetném, amely szintén nem Androidon kezdte a pályafutását, mostanra pedig elképesztő ütemben termeli a komoly játékokat.

Az iOS platformot nem piszkálódásból hoztam fel példának, hanem mert általában jó minőségű termékeket állítanak elő.

2011.12.04.

+