Idén a Google piacra dobta a Pixel 9 sorozatot, amely szinte egyidőben jelent meg az iPhone 16 szériával. Úgy tűnik, ez a lépés sikeres volt, hiszen az értékesítési számok azt mutatják, hogy a vásárlók kedvezően fogadták az új modellt. A Nikkei legújabb jelentéséből kiderül, mennyi is valójában a legújabb csúcsmodellek, a Pixel 9 Pro és az iPhone 16 Pro előállítási költsége. Fontos megjegyezni, hogy mindkét készülék 1 100 – 1 200 eurós áron kapható, attól függően, hogy milyen tárhelykapacitással rendelkezik.
A Pixel 9 Pro alkatrészei körülbelül 400 dollárba (370 euróba) kerülnek. A BOM (Bill of Materials) a gyártáshoz szükséges összes komponens költségét mutatja, és ez szolgál alapvető mutatóként a gyártási kiadásokra. Érdekes tény, hogy a Pixel 9 Pro legdrágább alkatrésze a Google által gyártott Tensor G4 chip, amely 80 dollárba (74 euróba) kerül. A második legdrágább alkatrész a Samsung M14 kijelző, amely 75 dollárba (69 euróba) kerül, míg a fényképezőgép, amely a Pixel egyik erőssége, 61 dollárba (56 euróba) kerül.
Valóban olcsóbb a Pixel 9 Pro gyártása, mint az elődjéé?
Miközben a Pixel 9 Pro BOM-ja állítólag 11%-kal alacsonyabb, mint a Pixel 8 Pro esetében, fontos kiemelni, hogy ez egy teljesen új modell. A valódi utód a Pixel 9 Pro XL, így a helyes összehasonlítás is ezzel lenne célszerű. Mindezek ellenére a közösségi médiában máris fellángolt a vita arról, hogy a Google a vásárlókat kihasználja.
Az iPhone 16 Pro esetében az Apple BOM-ját körülbelül 568 dollárra (528 euróra) becsülik, ami enyhe növekedést jelent az iPhone 15 Pro-hoz képest. Az M14 kijelző ismét az egyik legdrágább alkatrész, ára 110 dollár (102 euró), míg a kamera körülbelül 91 dollárba (84 euróba) kerül. A legnagyobb költségtétel az A18 Pro chip, amely az Apple-nek 135 dollárba (125 euróba) kerül, ez jelentős különbség a Google Tensor chipjéhez képest. Az így keletkező árkülönbség a használt chipsetek esetében igen nagy.
Fontos megjegyezni, hogy a BOM csak az egyes alkatrészek költségét tartalmazza. A végső ár emellett magában foglalja a fejlesztési, marketing, logisztikai és terjesztési költségeket is. Köztudott, hogy az Apple kevesebb pénzt fordít marketingre, mint más cégek, például a Google, a Xiaomi vagy a Samsung. Ezáltal az Apple ezen a területen jelentős költségmegtakarítást ér el, ami a készülékek árában is megmutatkozik.