És az AirPods-ba is kamerák költözhetnek.
Az Apple új AR-termékek iránti törekvése hátterében az áll, hogy az Apple Vision Pro kihívásokkal küzd a piacon. Sok felhasználó a 3500 dolláros headsetet túl nehéznek találja a hosszabb idejű használathoz, drágának tartja, valamint hajlamos a túlmelegedésre, ami miatt inkább csak egy szűkebb réteg számára vonzó. A termék iránti érdeklődés állítólag csökkent a bevezetés óta, és az eladások elmaradtak az Apple várakozásaitól.
Gurman legújabb “Power On” hírlevelében arról számolt be, hogy az Apple Vision Products Group már a Vision Pro utáni időszakra tekint, és fontolóra veszi okosszemüvegek piacra dobását, amelyek hasonlóak lennének a Meta Ray-Ban együttműködésével készült modelljeihez. Az okosszemüvegek és a kamerás AirPods célja, hogy kihasználják a Vision Pro vizuális intelligenciájára fordított milliárdokat, amely technológia lehetővé teszi az eszközök számára, hogy elemezzék környezetüket és releváns információkat nyújtsanak a felhasználóknak.
Egy később idén megjelenő szoftverfrissítés hasonló funkciót hoz az iPhone 16 modellekre: a felhasználók megnyithatják a Kamera alkalmazást, ráirányíthatják azt egy tárgyra, és egy kattintással információkat kaphatnak az adott tárgyról. Ha például egy étteremre mutatnak, megjelennek a nyitvatartási idők és értékelések, míg ha egy növényre irányítják, azonosítja azt. Ha egy dátummal rendelkező dologra (például szórólapra) mutatnak, az dátumot ad hozzá a Naptár alkalmazáshoz.
Az Apple okosszemüvegei és a kamerás AirPods még a tervezési fázisban vannak, de ezek képviselik a cég stratégiáját, hogy az AR funkciókat hozzáférhetőbb formátumokba hozzák. A vállalat állítólag aggódik jelenlegi pozíciója miatt az AR-piacon, mivel a Meta már alacsonyabb árfekvésű okosszemüvegeket kínál.
Gurman említette az Apple közeljövőbeli Vision Pro terveit is. A headset egy olcsóbb verziója, körülbelül 2000 dolláros áron, már a jövő év elején megérkezhet, míg a második generációs Vision Pro, továbbfejlesztett processzorral, várhatóan 2026-ban debütál.