Bár eredetileg öt évvel ezelőtt vezették be, miután a Huaweinek megtiltották, hogy bármilyen amerikai származású technológiát vásároljon, a Huawei HarmonyOS Next végre megtette első lépéseit az okostelefonok világába.
A fejlesztők számára az év elején elérhetővé tett HarmonyOS Next most számos Huawei eszközre, például a Mate 60 sorozatra, a Mate X5 hajtogatható okostelefonra és a MatePad Pro 13.2 táblagépreis megérkezik (a South China Morning Post szerint).
A korábbi operációs rendszer-verziókkal ellentétben a HarmonyOS Next már nem támogatja az Android-alapú alkalmazásokat, ami ismét hangsúlyozza a teljes szakadást Kína és a világ többi része között az okostelefonos ökoszisztémák terén.
A HarmonyOS Next-et az Android és az iOS egyik legjobb alternatívájaként emlegetik, és erős támogatottságot élvez Kína legnagyobb alkalmazásfejlesztőitől, mint például a Baidu, JD.com, Meituan és Tencent Holdings. A Huawei szerint több mint 10 000 alkalmazást és natív szolgáltatást fejlesztettek kifejezetten a HarmonyOS Next-hez. A várakozások szerint az új operációs rendszer néhány éven belül dominálni fog a helyi piacon.
A Huawei fogyasztói üzleti csoportjának elnöke, Richard Yu Chengdong nemrégiben elmondta, hogy a vállalat „tíz évtizednyi külföldi operációs rendszer-ökoszisztéma fejlesztésének útját egy év alatt bejárta.” 2024 első három hónapjában a HarmonyOS részesedése a kínai okostelefon-piacon 17 százalék volt. Bár ez a szám nem tűnik túl nagynak, érdemes megemlíteni, hogy az Apple iOS csak 16 százalékot képvisel a kínai okostelefon-piacon, míg az Android a mobilpiac 68 százalékát uralja.
A Huawei HarmonyOS jelenléte megduplázódott az előző év azonos időszakához képest, és ha követi ezt a tendenciát, gyorsan zárkózhat, sőt, akár le is hagyhatja a Google Android operációs rendszerét.
Kapcsolódó hír, hogy a Huawei várhatóan 2024 negyedik negyedévében mutatja be következő csúcsmodelljét, a Mate 70-et. A telefon a vállalat új HarmonyOS Next operációs rendszerével érkezik, ami tovább növeli az ökoszisztéma piaci részesedését Kína mobilpiacán.