Idén a Google meglepte a technológiai világot azzal, hogy augusztusban dobta piacra a Pixel 9 sorozatot, megtörve a hagyományos októberi kiadási ciklust. Most úgy tűnik, hogy ez az eltérés nem egyszeri volt, ugyanis kiszivárgott információk szerint a pénztárcabarát Pixel 9a is a vártnál jóval korábban debütálhat.
A Pixel 9a sorozat korábbi megjelenése körül egyre több információ lát napvilágot. Az Android Headlines legfrissebb jelentése szerint a Google azt tervezi, hogy a Pixel 9a-t már 2025 márciusának közepén piacra dobja, ami jelentős eltérés a megszokott májusi Pixel A-sorozatú kiadásokhoz képest. A jelentés több forrásra hivatkozva állítja, hogy az előrendelések már március közepén elindulnak, és a kiszállítás, valamint az üzletekben való elérhetőség még a hónap vége előtt megkezdődik.
Ez a felgyorsított idővonal tükrözi a Google Pixel 9 sorozatának stratégiáját, amelyet sokan úgy értelmeznek, hogy a vállalat így kívánta megelőzni az Apple iPhone 16 kiadását. Hasonló motiváció állhat a Pixel 9a esetében is, mivel várhatóan közvetlenül a pletykált negyedik generációs iPhone SE-vel versenyez majd, amely szintén március vagy április környékén érkezhet. Azáltal, hogy a Google előrehozza a Pixel 9a megjelenését, előnyt szerezhet, vagy legalábbis lépést tarthat az Apple ütemtervével.
Érdekesség, hogy a jelentés szerint ez a korai megjelenés nem egyszeri alkalom, hanem a Pixel A-sorozat kiadási ütemtervének állandó változását jelzi. Ez azt jelenti, hogy a Pixel 10a várhatóan 2026 márciusában érkezhet majd.
Ezek a változások nemcsak a hardverre korlátozódhatnak. A hét elején felröppent hírek szerint a Google akár az Android 16-ot is a vártnál korábban, 2025 nyarán dobhatja piacra. Ha ez igaz, akkor a jövő évi Pixel 10 sorozat is nyáron jelenhet meg, követve a Pixel 9 sorozat által idén bevezetett mintát.
A Pixel 9a specifikációival és áraival kapcsolatos további részletek várhatóan közelebb kerülnek a feltételezett márciusi megjelenési dátumhoz. Egyelőre úgy tűnik, hogy a Pixel 9 sorozat valóban egy szélesebb körű változást indított el a Google termékkiadási stratégiájában.