A Magyar Telekom az árvíz elleni védekezést segítve, szeptember 18. és 30. között mobil ügyfelei számára díjmentesen 100 perc beszélgetést, vagy 15 GB mobilnetet biztosít, az aktiválástól számított 10 napra. Emellett, szintén ebben az időszakban, az árvízhelyzetben érintett mobil- és vezetékes ügyfelei a számlafizetési feltételekkel kapcsolatos könnyítéssel díjmentesen is élhetnek.
Vészhelyzetben kiemelt fontossággal bír a kapcsolattartás, mely során több mobilinternetre és beszélgetésre lehet szükség. Ezért mobil szolgáltatással rendelkező (havi díjas, Domino, lakossági, üzleti és flottás) ügyfeleink számára aktiválást követően, díjmentesen biztosítunk 10 napig felhasználható 100 perc beszélgetést vagy 15 GB mobilnetet, amely a Telekom alkalmazásban (Kiegészítő szolgáltatások alatt), a Telekom fiókban (tovabbnetezek.telekom.hu) („Belföldi és EU-s netbővítők” alatt a „Nem korlátlan netbővítők” kategóriában) valamint a 1414 számra küldött +SOS100PERC vagy +SOS15GB SMS-kóddal aktiválható szeptember 18. és 30. között. A díjmentes mobilnetet ügyfeleink a Telekom belföldi hálózatán és EU-n belül is felhasználhatják, a díjmentes beszélgetést minden belföldi alapdíjas mobil és vezetékes irányba belföldön és az EU-ban használhatják fel, az aktiválástól számított 10 napon belül.
Az árvízhelyzetben érintett mobil- és otthoni, vezetékes ügyfeleinket számlafizetéshez kapcsolódóan is szeretnénk segíteni. Számlafizetési nehézség esetén 30 napra kérhető fizetési haladék, amelynek egyszeri díját elengedjük a szeptember 18. és 30. között Telekom üzleteinkben, online chat felületünkön és az ingyenesen hívható 1414-es telefonszámon igénylő ügyfeleink részére, hogy a nehéz helyzetben biztosítsuk családjaik, barátaik számára az ügyfeleink elérhetőségét.
A szolgáltatásaink biztosításához kiemelten fontos a stabil áramellátás megléte, így a Telekom minden hírközléssel kapcsolatos telephelyén folyamatosan monitorozza az áramellátást, és a hálózatában keletkező üzemzavar esetén megteszi a megfelelő lépéseket a szolgáltatások zavartalan biztosítása érdekében. Az elmúlt 10 évben nem volt tapasztalható olyan mértékű árvíz vagy vízkár, amely a Telekom objektumait érintette és amely miatt szolgáltatáskiesés lett volna tapasztalható. Az árvízveszéllyel érintett helyszíneken kollégáink felkészültek a szolgáltatás biztosítására. Amennyiben egy adott helyszínen az áramszolgáltató biztonsági okokból lekapcsolja az áramszolgáltatást, mobil dízel generátorokkal biztosítjuk majd a folyamatos működést, továbbá szükség esetén a mobilszolgáltatás fenntartását mobil bázisállomásokról látjuk el.
Korábban a Yettel is bejelentette, hogy a nehéz időszakra való tekintettel egy korlátlan adatkeretet tartalmazó szolgáltatást indít az ügyfelei számára (amely nem aktiválódik magától, a felhasználók az üzletekben, az alkalmazásban, vagy egy SMS-sel indíthatják el).