A 2024 április és június közötti időszakban (Q2) összesen 43,7 millió csuklón viselhető eszközt (okoskarkötőt és okosórát) szállítottak világszerte, és a Huawei az élen állt mind a szállítások, mind a piaci részesedés tekintetében. Az IDC legfrissebb viselhető eszközöket nyomon követő adatai szerint a Huawei 42%-os éves növekedést ért el, 8,9 millió globális szállítással és 20,3%-os piaci részesedéssel.
Kína volt a viselhető eszközök piacának legnagyobb hajtóereje, ahol a Huawei becslések szerint 6 millió csuklón viselhető eszközt szállított, és 38,4%-ra növelte piaci részesedését. A Huawei sikere ellenére a globális okos viselhető eszközök piaca 0,7%-os enyhe visszaesést mutatott az előző év azonos időszakához képest.
A Huawei nagy keresletet tapasztalt okoskarkötői és okosórái iránt, világszerte különösen a Watch Fit 3 volt a növekedés kulcsfontosságú hajtóereje. A márka emellett sikeresen növelte piaci részesedését Közép- és Kelet-Európában, a Közel-Keleten és Afrikában, valamint Latin-Amerikában is.
A Xiaomi globálisan a második helyre került 5,9 millió szállítással és 13,5%-os piaci részesedéssel. A Xiaomi belépő szintű Redmi sorozata volt a növekedés kulcsfontosságú hajtóereje, miközben a prémiumabb eszközök, mint a Watch S3 és a Watch 2 is jól teljesítettek.
Az Apple a harmadik helyre került 5,7 millió szállítással és 13,1%-os piaci részesedéssel. Cupertino éves szinten közel 12%-os visszaesést tapasztalt a szállítások terén, a kínai versenytársak erős árversenye miatt.
A Samsung 3,3 millió viselhető eszközt szállított ebben az időszakban, ahol a Galaxy Fit 3 volt a fő növekedési hajtóerő. A BBK zárja az első öt helyezettet 2,9 millió szállítással és 6,6%-os piaci részesedéssel, amelyet a gyerekórák iránti erős kínai keresletnek köszönhet.