A Xiaomi, a globális fogyasztói elektronikai termékek és okoseszközök vezető gyártója, közzétette 2024 második negyedévére vonatkozó, nem auditált konszolidált pénzügyi eredményeit. A jelentés szerint a vállalat immár harmadik egymást követő negyedévben ért el kétszámjegyű bevételnövekedést az előző év azonos időszakához képest, amely 32%-os növekedést jelent. A Xiaomi 2024 második negyedévében összesen 88,9 milliárd jüan bevételt könyvelhetett el.
A Xiaomi korrigált nettó nyeresége is jelentős növekedést mutatott, 6,2 milliárd jüanra emelkedett, ami 20,1%-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. A vállalat bruttó profitabilitása továbbra is erős, 20,7%-os szinten maradt.
A Xiaomi három fő üzletága – az okostelefonok, az IoT és egyéb fogyasztási eszközök, valamint az internetes szolgáltatások – mind felülmúlta a piaci várakozásokat. Az okostelefonok eladásából származó bevétel 46,5 milliárd jüan volt, míg az IoT- és életmódtermékek 26,8 milliárd jüan bevételt hoztak. Az internetes szolgáltatásokból származó bevétel pedig 8,3 milliárd jüanra rúgott.
Kiemelkedően teljesített a Xiaomi intelligens elektromos jármű (EV) üzletága is, amely 6,4 milliárd jüan bevételt generált. A vállalat teljesítménye meghaladta a várakozásokat, jelezve, hogy a Xiaomi robbanásszerű növekedés új szakaszába lépett.
A Canalys piackutató adatai szerint a Xiaomi okostelefonok 2024 második negyedévében 58 országban és régióban az első három, míg 70 országban és régióban az első öt között szerepeltek a leszállított mennyiség tekintetében, ami tovább erősíti a Xiaomi befolyását a nemzetközi piacokon.