A Huawei belépett az elektromos luxusjárművek piacára első prémium szedánjával, a Stelato S9-cel. A pekingi székhelyű BAIC Group autógyártóval együttműködésben kifejlesztett Stelato S9-et úgy tervezték, hogy a kínai növekvő elektromosjármű-piacon versenyezzen.
A Stelato S9 két változatban, a Max és az Ultra változatban kapható, a Max 399 800 jüan (51 900 euró) és az Ultra 449 800 jüan (58 300 euró) áron indul.
Mindkét modell nagy teljesítményű, 100 kWh-s akkumulátorral van felszerelve, amely a CLTC-tesztek során a Max esetében akár 816 km-es, az Ultra esetében pedig 721 km-es hatótávolságot biztosít. Mindkét változat támogatja a gyors feltöltést is, mindössze 15 perc alatt 30-80%-os töltést végezve.
A Huawei szállította a Stelato S9 legtöbb technológiáját, beleértve az Advanced Driving System 3.0 (ADS 3.0) intelligens vezetéstámogató rendszert. A Stelato S9 emellett a CAS 3.0 minden irányú ütközéselkerülő rendszerrel is fel van szerelve.
Belül a Stelato S9 Ultra változat nullgravitációs ülésekkel rendelkezik. A 32 hüvelykes, felemelhető vetítővászon mobil szórakoztatóközponttá alakítja a belső teret, így az utasok útközben is moziélményben részesülhetnek. A Stelato S9 a Huawei Tuling platformját is magában foglalja, amely egy AI-alapú hangalapú asszisztens, amely válaszol a hangutasításokra és vezérli a jármű különböző funkcióit.
A Stelato S9 hossza 5 160 mm, szélessége 1 987 mm, magassága 1 486 mm, tengelytávja pedig 3 050 mm. Közel 200 mm-rel hosszabb, mint a Lucid Air, 100 mm-rel hosszabb, mint a BMW i5, de 230 mm-rel rövidebb, mint a BMW i7. Változattól függően 20 colos tíz küllős vagy 21 colos kovácsolt kerekekkel szerelik fel.
A debütálás megmutatja a Huawei azon törekvését, hogy az autóipar jelentős szereplőjévé váljon, és egyre változatosabb portfóliót kínálva próbáljon megragadni egy nagy szeletet az EV-piacból.