MojAndroid
(x) hirdetés

A Canalys elemzőcég elemzése szerint a globális okostelefon-szállítások 12%-kal nőttek az előző évhez képest. A második negyedévben 2024-ben elérték a 288,9 millió darabot, ami már a harmadik egymást követő negyedév, amikor egyértelmű növekedés tapasztalható. A piac tehát láthatóan kilábalóban van a hosszú válságból.

Samsung az első, a Xiaomi szorosan a nyomában

A piac az innovatív termékbevezetéseknek és a javuló gazdasági körülményeknek köszönhetően fellendülőben van. A dél-koreai Samsung a második negyedévben 53,5 millió leszállított Galaxy okostelefonnal 18%-os részesedéssel megszilárdította piacvezető pozícióját.

A fő versenytárs, az amerikai technológiai óriás, az Apple 45,6 millió szállított iPhone-nal megtartotta második helyét. Ez elsősorban az észak-amerikai és az ázsiai-csendes-óceáni térségben történt eladásoknak köszönhető, a Xiaomi azonban közel került hozzá, 42,3 millió szállított készülékkel megszerezte a harmadik helyet.

A Xiaomi az indiai piacon az első helyet foglalja el, ahol 18%-os részesedéssel rendelkezik. Egy másik kínai vállalat, a Vivo a negyedik helyet szerezte meg a globális piacon 25,9 millió leszállított okostelefonnal. Az ötödik hely meglepő lehet, mivel azt egy viszonylag ismeretlen vállalat, a Transsion foglalta el, amely a Tecno és az Infinix márkájú okostelefonokat gyártja. Ez a cég 25,5 millió leszállított készülékkel zárta az első öt helyet.

A piacvezetők számos kihívással néznek szembe

A következő negyedévek kiszállításait azonban befolyásolhatja az olyan alkatrészek hiánya, mint a nagyméretű kijelzők és az új típusú kamerák. Az alkatrészárak emelkedése és a hiány a prémium készülékek magasabb áraihoz is vezethet, emellett a piac érésével egyre nehezebbé válik a piacvezetők számára a versenyelőny fenntartása,  ezért nagyobb hangsúlyt kell fektetniük kínálatuk differenciálására.

A Samsung és az Apple jelenleg a hosszú távú stratégiákat helyezi előtérbe a bevett piacokon, miközben zászlóshajó készülékeikben a generatív AI funkciókat helyezik előtérbe, a kínai gyártók azonban már szintén nagymértékben fektetnek be az AI-technológiákba, így a piacvezetők ezen előnye fokozatosan el fog tűnni.

 

 

(x) hirdetés
2024.08.05.

Ezeket már olvastad?

+