MojAndroid
(x) hirdetés

A Xiaomi nagy durranással lépett be az elektromos járművek piacára. Az első modelljük, az SU7 iránti lelkesedés nem csökken, ami arra késztette a vállalatot, hogy növelje gyártási céljait.

Eredetileg a Xiaomi 100 000 darab SU7 leszállítását tűzte ki célul 2024-re. Az új EV-re adott elsöprő reakció azonban arra késztette a vállalatot, hogy gyorsan felülvizsgálja a célt. A Xiaomi most arra számít, hogy júniustól kezdve havonta legalább 10.000 SU7-et szállít, hogy az év végére elérje a lenyűgöző, összesen 120.000 darabot, amelyet átadnak az ügyfeleknek.

Az SU7 vonzereje az eladási adatokban is megmutatkozik. Április 30-ig a Xiaomi lenyűgöző 88 063 megrendelést szerzett, és csak áprilisban a kiszállítások száma elérte a 7058 darabot. Májusban eddig a Xiaomi jelentős mérföldkövet jelentett a 10 000. SU7 leszállításával, ami tovább erősítette gyorsan növekvő pozícióját az EV-piacon.

A növekvő kereslet kielégítése érdekében a Xiaomi felgyorsítja a gyártást. Júniustól a vállalat pekingi gyára dupla műszakos modellben fog működni, így a gyártási idő napi nyolc óráról 16 órára nő. Ez várhatóan közel 20 000 darabra emeli a gyár havi kapacitását.

Az SU7 népszerűsége nem meglepő, tekintve a lenyűgöző specifikációkat és a versenyképes árakat. Az EV három változatban kapható: standard (215 900 RMB vagy 27 800 euró), Pro (245 900 RMB vagy 32 100 euró) és Max (299 900 RMB vagy 39 100 euró). A standard és a Max változatok szállítása áprilisban kezdődött, míg a Pro változat május elején került a piacra.

A Xiaomi ambiciózus terjeszkedési tervei a gyártáson túl is folytatódnak. A vállalat 2024 végéig 46 városban 219 üzletre, 86 városban pedig 143 szervizközpontra bővíti értékesítési és szervizhálózatát. Ez a kiterjedt hálózat a szárazföldi Kína szinte minden tartományát, autonóm régióját és települését le fogja fedni, biztosítva az SU7 széles körű elérhetőségét.

Az SU7 sikere egyértelműen mutatja, hogy Kínában és azon túl is egyre nagyobb a kereslet az elektromos járművek iránt. Ahogy a Xiaomi felpörgeti a gyártást és bővíti hálózatát, a vállalat jó úton halad afelé, hogy az elektromos autók piacának egyik főszereplőjévé váljon – nem rossz egy olyan vállalattól, amely csak három évvel ezelőtt döntött úgy, hogy elektromos autókat gyárt.

(via)

2024.05.24.

Ezeket már olvastad?

+