A TrendForce legújabb jelentése szerint az Apple idén 4,5-5 millió OLED iPad Pro-t fog szállítani. Ez a 11 hüvelykes és a 13 hüvelykes változatot jelenti együttesen, és ez alacsonyabb értékesítési volumenre vonatkozó várakozás, mint az LCD-vel és mini-LED-vel felszerelt elődöké.
A TrendForce megjegyzi, hogy a csökkentett szállítási előrejelzés ellenére az AMOLED-re való áttérés a közepes méretű készülékeken jelentős mérföldkő az iparág számára.
A jelentés szerint az AMOLED táblagépek száma 2024-re eléri a 9 millió darabot, ami a táblagéppiac mintegy 7%-át jelenti.
Az értékesítési előrejelzéseket félretéve, az új iPad Pro kijelzője mögött rejlő puszta technológiai innováció lenyűgöző. Az Apple a „tandem OLED kijelzőket” választotta, ami azt jelenti, hogy két OLED-panelt helyeztek egymásra a fényerő növelése érdekében. SDR-tartalmak esetén akár 1000 nites, HDR-tartalmak esetén pedig akár 1600 nites teljes képernyő-fényerőt ígérnek.
A TrendForce megjegyzi, hogy a tandemtechnológia létfontosságú átmeneti megoldás a teljesítmény és a hosszú élettartam fokozására, amíg a közeljövőben az OLED hatékonyságának áttörése meg nem történik.
A jelentés azzal folytatódik, hogy bár az OLED-panelek összetettek és nehezen gyárthatók, különösen ebben a méretben, a kapacitások és a jobb hozamok 2026 után várhatóak.
(x) hirdetés