Volt idő, amikor az Apple nagy fölénnyel vezette a táblagépek piacát, de a verseny erősödésével a vállalat lassan elkezdett veszíteni piaci részesedéséből. A helyzetet súlyosbította, hogy a cupertinói óriás 18 hónapja nem adott ki új táblagépet, így fennáll a veszélye, hogy elveszíti dominanciáját a Samsunggal szemben.
Az International Data Corporation (IDC) által közzétett, 2024 első negyedévére vonatkozó táblagép-szállítási adatok szerint a tabletpiac több mint kétéves visszaesés után szerény, 0,5 százalékos éves növekedést ért el. A kategória utoljára még 2021 második negyedévében látott növekedést.
A növekedést „a frissítési ciklus kezdete” ösztönözte, és bár az eladások valószínűleg nem térnek vissza a világjárvány idején tapasztalt magas szintre, az iparág számára pozitív jel, hogy az emberek a termelékenység-központú funkciók miatt az árfekvésű táblagépek felé húznak.
A rossz gazdasági helyzet és az új modellek hiánya együttesen 8,5 százalékos visszaesést eredményezett az Apple számára az előző évhez képest. Ennek ellenére sikerült 9,9 millió darabot szállítani – többet, mint bármely más gyártónak -, és megtartani az első helyet. A vállalat holnap új táblagépeket jelent be.
A Samsung kisebb, 5,8 százalékos visszaesést tapasztalt, és 6,7 millió táblagépet sikerült eladniuk 2024 első negyedévében. Bár ezzel még mindig az Apple mögött van, egy gyors pillantást vettünk a 2022-es negyedik negyedévi adatokra, amelyek szerint az Apple a piac 49,2 százalékát birtokolta, a Samsung pedig a torta 16,8 százalékával a távoli második helyen állt, akkor láthatjuk, hogy a dél-koreai óriás, amely az egyik legjobb androidos táblagépet készíti, lassan kezd fenyegetést jelenteni az Apple számára.
A Huawei megtartotta a harmadik pozíciót, és lenyűgöző, 43,6 százalékos éves növekedést könyvelhetett el. A kínai vállalat 2,9 millió darabot szállított le a negyedév során, és úgy vélik, hogy az okostelefon-üzletág fellendülése a táblagépeladásokat is felpörgette.