A YouTube-felhasználók egyre növekvő elégedetlenségüket fejezik ki a platformon megjelenő hirdetések növekvő száma miatt, a YouTube mégis a könyvtár bővítését tervezi. Az Alphabet eredményeiről szóló nemrégiben adott telefonos interjú során Philipp Schindler, a Google vezetője egy hirdetési kísérletet említett, amely pozitív eredményeket hoz a platform számára – írja az AndroidAuthority.
Schindler kiemelte a „szüneteltetett hirdetések” bevezetését a csatlakoztatott tévékészülékeken az első negyedévben. Ez az új, kevésbé tolakodó hirdetési formátum akkor jelenik meg, amikor a felhasználók szüneteltetik az organikus tartalmakat, a videó összezsugorodik, és egy hirdetés jelenik meg mellette. Schindler szerint ezek a szüneteltetéses hirdetések a márka szempontjából erős eredményeket hoznak, és hatékonyságuk miatt lehetővé teszik, hogy a hirdetők prémiumabb árakat kérjenek tőlük.
A biztató visszajelzések alapján a Google a folyamatban lévő kísérlet további értékelése után fontolgatja az ilyen hirdetések szélesebb körű bevezetését a YouTube-on. A YouTube tavaly kezdte el tesztelni a koncepciót bizonyos régiókban, utalva a lehetséges kiterjesztésre más országokra.
A további terjeszkedés még nem teljesen ismert
Arról egyelőre nincsenek részletek, hogy a szüneteltető hirdetések mikor válnak majd általánossá a YouTube-on, bár várhatóan először az okostelevíziókon jelennek meg. Az új funkcióval kapcsolatos konkrét részletek, például az időtartam, a kihagyhatóság és a YouTube mobilalkalmazásokban való megvalósítás szintén még nem tisztázottak. Az azonban biztosan kijelenthető, hogy a Google minden rendelkezésre álló lehetőséget kipróbál, hogy további forrásokat szerezzen a vállalat számára. Mindezt ráadásul jó szándékkal, és ami a legfontosabb, úgy próbálják megtenni, hogy a felhasználókat ne riassza el a platformjukon történő tartalomnézéstől.