A Canalys legújabb kutatása alapján a HONOR mostanra egyike lett Európa 5 legnagyobb okostelefon márkájának – függetlenné válása óta először.
2023 utolsó negyedévében az európai okostelefon–értékesítés mérsékelten ugyan, de 3%-kal csökkent éves szinten, a HONOR azonban bámulatos, 116%-os növekedéssel zárta az évet. Sőt, az egyetlen márka volt, ami három számjegyű növekedést ért el ebben az időintervallumban! A teljesítmény nemcsak, hogy a HONOR növekedését és népszerűségét szemlélteti az európai fogyasztók körében, hanem rávilágít stratégiai hozzáértésére is.
Európa (Oroszország nélkül) okostelefon-szállítások és éves növekedés |
|||||||
Vendor |
Q4 2023 |
Q4 2023 |
Q4 2022 |
Q4 2022 |
Annual |
||
Apple |
12.4 |
33% |
12.2 |
31% |
1% |
||
Samsung |
10.8 |
28% |
12.3 |
32% |
-12% |
||
Xiaomi |
6.0 |
16% |
6.6 |
17% |
-10% |
||
Motorola |
2.0 |
5% |
1.2 |
3% |
73% |
||
HONOR |
1.1 |
3% |
0.5 |
1% |
116% |
||
Others |
5.5 |
15% |
6.1 |
16% |
-8% |
||
Total |
37.8 |
100% |
38.9 |
100% |
-3% |
Piaci változás: A HONOR belépése az erősen versenyorientált piac átrendeződését szemlélteti, ami kihívást jelent a meglévő résztvevők számára, ezzel együtt pedig nagyobb választási lehetőséget kínálva a fogyasztóknak.
Igény a prémiumra: A csúcskategóriás okostelefonok a piac közel 40%-át teszik ki, a HONOR innovációi és értékpozíciói pedig képesek kielégíteni az egyre növekvő prémium igényeket.
Jövőbeli fejlődés: A piac visszaesésre készül 2024-ben, a HONOR azonban az emberközponti funkciókra és a mesterséges intelligenciára építve bízik a további sikerekben és abban, hogy maga alakítja majd az okostelefonos trendeket.