MojAndroid
(x) hirdetés

A táblagépek és az okostelefonok piaca távolról sem hasonlítható össze, de a csökkenő tendencia ellenére még mindig elég nagy. A táblagépek valószínűleg a világjárvány idején érték el csúcspontjukat, amikor szó szerint úgy fogytak, mint a kenyér. Ennek oka az volt, hogy az emberek otthon bezárkóztak, a táblagépek pedig remekül alkalmasak voltak szórakozásra, munkára és iskolai tevékenységekre. Azok az idők szerencsére már elmúltak, és most a jelenlegi statisztikákat nézzük, amelyek nem túl pozitívak. A témára a Gizmochina hívta fel a figyelmet.

A táblagépek eladásai szinte az abszolút minimumon

A 2023-as év nem volt kegyes a táblagépekhez. Az előző évhez képest 10 százalékkal kevesebbet adtak el belőlük, ami elég jelentős visszaesés. A teljes szám, amelynél az eladások leálltak, 135,3 millió darab világszerte. Utoljára 2011-ben voltak ennél alacsonyabbak az eladások, ennek ellenére a 2024-re vonatkozó előrejelzések egyelőre nem néznek ki rosszul.

Az Apple uralkodik a táblagépek piacán

Az Apple volt a világ legnagyobb táblagép-gyártója 2023 utolsó negyedévében, és ezzel továbbra is őrzi első helyét. 14,8 millió iPadet adott el, ami 39,2 százalékos piaci részesedést jelent. A Samsung 6,8 millió eladott készülékkel a második helyen végzett, 18 százalékos piaci részesedéssel.

A harmadik helyet a Huawei szerezte meg, amely még a táblagépekben sem tud Google-szolgáltatásokat kínálni. Úgy tűnik, hogy az ő tabletjei iránt egyre nagyobb a kereslet, különösen hazájában, Kínában. Míg 2022 utolsó negyedévében még a top 5-ben sem volt, most elég magasan van. A Huawei-nek 2,8 millió táblagépet sikerült eladnia, és 7,5 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik.

A negyedik és ötödik helyen a Lenovo áll 7,1%-os részesedéssel és az Amazon 5,3%-os részesedéssel. A kisebb gyártók esetében ez azért is nagyon érdekes, mert nem csak sokan vannak, de az összesített piaci részesedésük eléri a 22,9 százalékot.

A Huawei és a Lenovo növekedett a legnagyobb mértékben

Ha az eladásokat nézzük a gyártók növekedése szempontjából, akkor a két legnagyobb gyártó kapott ki. Az Apple 24 százalékkal, a Samsung alig több mint 10 százalékkal. A harmadik helyezett Huawei viszont stabilan nőtt, 95 százalékkal. A Lenovo is növekedett, az Amazon viszont jelentős visszaesést szenvedett el.

A táblázatban látható, hogy a teljes értékesítés több mint 42 millió darabról 37,7 millió darabra esett vissza az előző évhez képest, ami 10,7 százalékos csökkenést jelent. A két legnagyobb gyártó kiesésére a Huawei és a Lenovo mellett más kisebb gyártók is reagáltak, az összesített eladások 7,8 millióról 8,663 millióra nőttek.

(via)

(x) hirdetés
2024.02.07.

Ezeket már olvastad?

+