A Bloomberg jelentése szerint az Apple “vagy megtörténik, vagy megszakad” fordulóponthoz érkezett a rendkívül titokzatos és rejtélyes “Apple Car” projektjével kapcsolatban. Többéves fejlesztés, hatalmas beruházások és ambiciózus célok jellemzik az Apple elektromos járművek piacára való belépését, de úgy tűnik, még közel sem vagyunk ahhoz, hogy a vállalkozás gyümölcsöt hozzon.
Az elmúlt évtizedben az Apple évente körülbelül 1 milliárd dollárt irányított a Project Titanba, amely az elektromos autóval kapcsolatos vállalkozásának kódneve. A titokzatosságba burkolózó projekt az autóipar és az akkumulátorok területén dolgozó legtehetségesebb szakembereket vonzotta, köztük a Tesla korábbi munkatársait. Ennek ellenére még mindig nem tudta leküzdeni azokat a kihívásokat, amelyekkel az elektromos autók területén minden startupnak szembe kell néznie.
Kezdetben az Apple egy teljesen önvezető EV kifejlesztését tűzte ki célul, valószínűleg azzal a szándékkal, hogy robottaxiként szolgáljon. A legújabb jelentések szerint azonban a vállalat átértékeli a megközelítését. Az Apple most állítólag egy olyan autó megalkotására koncentrál, amely autópályákon vezetői segítséget nyújt, de továbbra is emberi beavatkozást és figyelmet igényel.
Ez a fajta vezetéstámogató rendszer ugyanúgy hangzik, mint a 2. szintű vezetéstámogató rendszerek, amelyeket szinte minden gyártó kínál. Az Apple azt tervezi, hogy idővel továbbfejleszti a rendszerét, hogy az autó még autonómabbá váljon, de ezt már hallottuk korábban is.
Még ezzel az irányváltással együtt is jóval előrébb, 2028-ra tolódik az Apple Car várható megjelenési dátuma, ami jelentős késést jelent az eredetileg 2026-ra kitűzött célhoz képest – amit már többször toltak el, mint meg tudjuk számolni.
Bennfentesek szerint az Apple EV-projektje egy évtizedes fejlesztés, vezetői átszervezések és elbocsátások után kritikus ponthoz érkezett. A vállalat most egy olyan döntés előtt áll, amely a “dönts vagy szakadj meg” elvetésével jár, és a projektet leállíthatják, ha ez a legutóbbi fordulat nem hozza meg a várt eredményeket. Az Apple állítólag a dizájnra, a robusztus biztonsági rendszerekre és az egyedi felhasználói felületre fog tenni, hogy autója kitűnjön a többi közül. Mivel azonban más gyártók is egyre inkább az EV-k felé fordulnak, valamint a Tesla már megalapozta nevét, mint technológiai és felhasználói felületű autómárka, és más technológiai cégek, például a Huawei, a Xiaomi és a Sony is belépnek a színtérre, nem lesz könnyű olyan státuszt szerezni, mint amilyet az Apple iPhone-jai és Macjei élveznek.
Reméljük, hogy a verseny érdekében az Apple-nek sikerül egy valódi autót szállítani. Igazán kár lenne, ha az egész projekt leállna.