Minél közelebb kerülünk a megjelenési dátumhoz, annál nagyobb hullámokat vet a Xiaomi SU7. Az újonnan kiszivárgott promóciós fotókon az EV azúrkék külsővel látható, és egy különös kamerával a B-oszlopon, valószínűleg az arcfelismeréshez. Bárki is szivárogtatta ki, lehet, hogy komoly bírságot kell fizetnie a titoktartási megállapodás (NDA) megszegéséért – az állítólagos bírság 391,38 euróra rúg.
A karcsú szedán 101 kWh-s akkumulátorral büszkélkedhet, amely állítólag 800 km-es CLTC hatótávolságot biztosít, a csúcsfelszereltségben pedig 495 kW-os kettős motoros hajtáslánccal. Az okostelefonjairól elhíresült Xiaomi már három éve fejleszti első elektromos autóját, és célja, hogy 2024 első felében már az utakon lehessen látni.
“Azért jöttem az autóépítésbe, hogy győzzek” – jelentette ki Lei Jun, a Xiaomi vezérigazgatója egy nemrégiben adott interjúban, hangsúlyozva a vállalat elkötelezettségét, amely több mint 3400 mérnökkel és a kutatás-fejlesztésre fordított 10 milliárd jüan (1,4 milliárd dollár) összegű beruházással rendelkezik. Ez egy merész kijelentés, és legalábbis papíron az SU7-nek lehet néhány ász a karcsú ujjában.
Az SU7, amelyet a Porsche Taycan és a Tesla Model S megfizethetőbb riválisaként pozícionálnak, egy kicsivel hosszabb, mint a Taycan. Kétféle hajtásláncot kínál majd, RWD 220 kW-os motorral és AWD-vel, ütős, 495 kW-os teljesítménnyel.
Két akkumulátor közül is lehet majd választani: a BYD 73,6 kWh-s LFP akkumulátora vagy a CATL 101 kWh-s terner NMC csomagja. Az előbbi tisztességes 668 km-es CLTC hatótávolságot biztosít, míg az utóbbi lenyűgöző 800 km-re növeli ezt a hatótávolságot. Ezeket a specifikációkat az Ipari és Informatikai Minisztérium (MIIT) hozta nyilvánosságra a Xiaomi piaci homologizációs eljárása során.
Az SU7 a BAIC Off-road Vehicle Co. pekingi gyárában készül, és már próbagyártás alatt áll, a tesztjárművek már az utakra kerültek. A december elején a Zhejiang International Circuit pályán végzett teljesítménytesztek azt sugallják, hogy a Xiaomi komolyan gondolja, hogy az EV-k területén nyomot hagyjon.
Hivatalos árcédulát nem jelentettek be, de a CarNewsChina feltételezései szerint az SU7 mindössze 190 000 RMB-től (jelenlegi árfolyamon 24 830 euró) indul, ami szinte túl szép ahhoz, hogy igaz legyen. A csúcsfelszereltség még mindig 300 000 RMB (39 100 euró) alatt lehet, ami még mindig a legolcsóbb, amiért ilyen méretű akkumulátort lehet találni, nemhogy egy ilyen kettős motoros elrendezéssel párosítva.