A Huawei sűrű hetet tudhat maga mögött, ha az EV-üzletágával kapcsolatos bejelentésekről és hírekről van szó. A legújabb szenzáció a Luxeed S9, egy teljesen elektromos gyorshátú SUV, amelyet a Huawei technológiai óriás és a Chery közös vállalkozásában hívtak életre. A Kínában közúti tesztek során kiszúrt Luxeed S9 a Tesla Model Y közvetlen kihívója lesz, és máris nagy port kavart az EV közösségben.
A Luxeed S9 elegáns külseje alatt a Huawei egyetlen, 292 lóerős, a hátsó tengelyen elhelyezett elektromotorjával ütőképes. Ez az erőforrás tisztességes teljesítményt és hatékony vezetést ígér, a Tesla Model Y által felállított szabványokhoz igazítva. A Luxeed S9 4WD változata az első tengelyen egy további elektromotorral rendelkezik, amelynek teljesítménye 204 lóerő. Ezzel az összteljesítmény meglehetősen pikáns, 496 lóerőre emelkedik – nem egészen annyi, mint a Model Y Performance-ban, de piszok közel van hozzá.
A Luxeed S9 egyik figyelemre méltó jellemzője, hogy háromféle akkumulátor közül lehet majd választani. A vásárlók választhatnak a 62 kWh kapacitású LFP akkumulátor, a 82 kWh kapacitású M3P (NMC+LFP) akkumulátor vagy a 100 kWh-t kínáló, nagy kapacitású NMC akkumulátor közül. Ezek az opciók különböző vezetési igényeket elégítenek ki, a városi ingázástól a hosszú távú országúti utazásokig.
A Luxeed S9 külső dizájnja modern érzékenységet tükröz, és közel marad a már megjelent S7-hez. Vékony LED-es fényszórókkal, ferde motorházfedél-vonallal és elegáns, behúzható ajtókilincsekkel rendelkezik. A tetőre szerelt LiDAR-érzékelő tovább fokozza a jármű technológiai megjelenését. Hátul a Luxeed S9 ferde hátsó oszlopokkal, finom kacsafarok-spoilerrel és egy feltűnő, egyetlen LED-es hátsó lámpaegységgel büszkélkedhet. A jármű 2,95 méteres tengelytávja tágas és kényelmes belső teret biztosít.
Belül a Luxeed S9 formatervezési folytonosságot tart fenn szedán testvérével, a Luxeed S7-gyel. Megvan a kompakt, ovális formájú, három küllős kormánykerék és az integrált fejtámlákkal ellátott első ülések, amelyek sportos esztétikát mutatnak. A középkonzolt egy nagy, lebegő érintőképernyő uralja, amelyet egy LCD műszerfal és egy Face ID érzékelő kísér az első oszlopon. A középső alagútban két pohártartó és vezeték nélküli töltőpadok találhatók. Hogy beengedje a szabadba a szabad levegőt, ez az EV tágas napfénytetővel van felszerelve.
Bár a Luxeed S9 árkategóriáját még nem hozták nyilvánosságra, a kínai piacon egyértelműen a Tesla Model Y riválisaként pozicionálják. Csak összehasonlításképpen: a Model Y ára 266 400 RMB és 363 900 RMB (körülbelül 34 900 és 47 660 euró) között mozog. A Luxeed S9 várhatóan 2024 második negyedévében jelenik meg a kínai utakon, és ahogy egyre közelebb kerül a bevezetéshez, kiderül, hogy megvan-e benne az, ami ahhoz kell, hogy kihívást jelentsen a bevett versenytársaknak a világ legforgalmasabb EV-piacán.