MojAndroid
(x) hirdetés

Az Androidon mindig is a Google Play Áruház volt az egyetlen hiteles forrás az alkalmazások és játékok letöltéséhez és telepítéséhez a telefonunkra. Az alkalmazásokat és játékokat továbbra is telepíthetjük más forrásokból, de a legtöbb felhasználó úgy dönt, hogy nem vesződik ezzel a fáradsággal. Ez azonban nem akadályozza meg a fejlesztőket abban, hogy saját alkalmazásboltokat próbáljanak létrehozni, hogy versenyre keljenek a Play Store-ral. Ha néhány dolog másképp alakult volna, akkor egy “Steam of Mobile”-nak megfelelő, Android játékoknak szentelt alkalmazásboltot kaphattunk volna, nem mástól, mint az Activision Blizzardtól.

A folyamatban lévő Epic vs. Google per során kiderült, hogy az Activision Blizzardnak volt egy saját “Project Boston” névre hallgató megoldása, amin dolgozott. Ahogy a The Verge a bírósági tárgyaláson látott belső e-mailekre és egyéb dokumentumokra hivatkozva beszámol, az Activision Blizzard saját mobiljáték-áruház létrehozását tervezte. Ez vagy az Epic Games-szel és a Supercell-lel partnerségben, vagy önállóan, saját maga által valósult volna meg. A felhasználók letölthették volna ezt az alternatív alkalmazásboltot az internetről, side-loadinggal feltölthették volna az androidos telefonjukra, és ezután vásárolhattak, tölthettek volna le és telepíthettek volna játékokat.

Az Activision Blizzard ezt a játékboltot a “mobilok Steamjeként” reklámozta. A tranzakciós díjakat 10-12% körül határozták volna meg, ami alacsonyabb, mint a Google által a Play Store-on keresztül kiszabott 30%. Alacsonyabb lett volna, mint sok más platformon működő áruház esetében.

Az eredeti tervek szerint az áruház 2019-ben vagy 2020-ban indult volna el, és olyan játékokat tartalmazott volna, mint például a Candy Crush. Az áruház első piaca az Egyesült Államok lett volna. Ezután a boltot új képességekkel, például több fiókos támogatással, push értesítésekkel és más egyéb funkciókkal akarták bővíteni. Az elképzelés szerint 2021-re az áruház az Activision Blizzard King összes mobiljátékát és még sok mást is tartalmazhatott volna. A terv az volt, hogy a későbbiekben az iOS-t is megcélozzák.

De mint tudjuk, az Activision Blizzard alkalmazásboltja végül nem valósult meg. Az Activision ejtette ezt a tervet a Google-lal kötött megállapodás javára, amely lehetővé teszi, hogy “erősebb gazdaságosságot érjen el az ABK számára a mobil, a YouTube, a reklám, a médiaköltségek és a felhő területén”. Ez az üzlet az idézetek szerint “jóval több mint 100 millió dollárt” ért volna.

Az Epic vs. Google per során a Google sokáig azzal ellenérvelt, hogy megállapodásai (beleértve a “Project Hug” ösztönzőket, mint például a hirdetési kreditek és a társmarketing) nem akadályozták meg a fejlesztőket abban, hogy saját alternatív alkalmazásboltot hozzanak létre. És ezekből az új fejleményekből úgy tűnik, hogy ez így is van. A The Verge beszámolója szerint a bizonyítékok arra utalnak, hogy az alternatív alkalmazásbolt az Activision Blizzard számára eszköz volt a befolyásszerzésre. A bolt kísérleti programjának egyik célja az volt, hogy “nyomást gyakoroljanak a Google-ra”.

Az Activision Blizzard pénzügyi igazgatója, Armin Zerza úr a per során tett eskü alatt tett vallomásában megemlítette, hogy a vállalat azért nem folytatta az alkalmazásboltot, mert “nem volt pénzügyileg vonzó”. Korábbi médiajelentésekben az Activision Blizzard szóvivői azt állították, hogy a Google soha nem kérte, nem gyakorolt rájuk a nyomást, és nem is kényszerítette őket arra, hogy beleegyezzenek abba, hogy ne versenyezzenek a Google Play-jel.

Érdekes lett volna látni, hogyan nézett volna ki egy konkurens játékáruház, különösen az Activision Blizzard King hatalmával a háta mögött. Sajnos ez nem valósult meg.

(via)

(x) hirdetés
2023.11.30.

Ezeket már olvastad?

+